מטוסי ומסוקי קרב של צה"ל תקפו תשתית טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון בתגובה לשיגורים לעבר שטח מדינת ישראל מוקדם יותר היום (חמישי). בנוסף, כוחות צה"ל תקפו באמצעות מסוק קרב, כלי טיס מאויש מרחוק וטנקים חולייה ששיגרה טיל נ"ט לעבר מרחב בירנית ואת עמדת המשגר ממנה ביצעו את הירי. הכוחות תקפו באמצעי הלחימה "עוקץ פלדה" - פצצת המרגמה המדויקת של צה"ל אשר נחשבת למתקדמת מאוד ופורצת דרך.

משנה את המשוואה: האם החיסול בלבנון ישבור את הקווים האדומים של נסראללה?
"הארץ" יספוג מכה קשה? ההצעה הדרמטית של השר קרעי

קוטרה של הפצצה הוא 120 מ"מ והיא פועלת באמצעות הנחיית לייזר ו-GPS, בניגוד לפצצות המרגמה הרגילות הנחשבות נשק סטטיסטי. היא מאפשרת פגיעה במטרה בסטייה של מתחת לעשרה מטרים ויוצרה על ידי חברת "אלביט מערכות".

במערכת הביטחון אמרו במרץ 2021, עת הושקה פצצת המרגמה, כי היא תאפשר פגיעה מדויקת וקטלנית במטרות בשטחים פתוחים ואף במתחמים עירוניים צפופים בהם פועלים מחבלים תוך ניצול האוכלוסייה כמגן אנושי. מדובר ביכולת מבצעית לרמת הגדוד הלוחם, כך שבידי המג"ד יהיה נשק זמין להשגת פגיעות מדויקות גם במהלך לחימה בשטחים בנויים.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

יחד עם זאת הדגישו אז במערכת הביטחון, כי הפצמ"ר המדויק לא יחליף את כל פצצות המרגמה בצה"ל אלא ישולב בתמהיל ביחידות הלוחמות, כך שבידי המג"ד תהיה אפשרות להמשיך לעשות שימוש בפצמ"רים הרגילים כאשר השימוש הוא בשטחים פתוחים לתכלית מבצעית שונה.