בתום הערכת מצב נוספת שהתקיימה אתמול, יממה לפני שחרור החטופים מחד ושחרורם של מחבלים מאידך, בנוכחות השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ובהשתתפות מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי ונציבת שירות בתי הסוהר (שב"ס) רב גונדר קטי פרי, הנחה השר בן גביר את נציבת שב"ס לגדוע כל ניסיון בעודו באיבו, לקיום חגיגות של מחבלים בבתי הכלא. 

קטאר אישרה: הפסקת אש מחר ב-7:00, 13 חטופים ישוחררו ב-16:00
הפצצה החכמה של צה"ל שגורמת פגיעות קשות לחיזבאללה | צפו

בדיון שבו נטלו חלק בכירים משני הארגונים, משטרה ושב"ס, הבהיר השר לביטחון לאומי כי הוא מצפה שהמשטרה תתייצב ותתפרס בכוחות מתוגברים במוקדים אליהם צפויים המחבלים להגיע לאחר שחרורם ותנקוט ביד ברזל כנגד כל גילוי של תמיכה בטרור וחגיגות שמחה. 

כזכור צוין, כי בשב"ס נערכים לשחרור מחבלים בשלושה בתי סוהר - מגידו, דמון ועופר, כאשר מרגע קבלת חטוף לשטחי מדינת ישראל ישוחררו שלושה מחבלים בתוך פרק זמן של שעתיים. כל המחבלים יועברו מאותם מתקני כליאה אל כלא עופר ומשם יפונו לביתוניא. 

על פי הידוע למרות שההנחיה היא לא לשחרר מחבלים רוצחים, יש ברשימה מחבלות ומחבלים קטינים שהיו מעורבים לכאורה בפיגועי טרור, נכלאו בגין סיוע להובלת המחבל או הברחתו מזירת הטרור וכן כאלה שניסו לבצע פיגועים ואלו סוכלו על ידי כוחות הביטחון. 

איתמר בן גביר (צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90)
איתמר בן גביר (צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90)

השר בן גביר אמר כי "כולכם יודעים כמה התנגדתי, כמה אני חושב שהמתווה הזה הוא לא נכון וכמה אסור היה לעצור את חיילי צה"ל תוך כדי לחימתם. אני מקווה שבעזרת השם, כמו שראש הממשלה אמר, המלחמה תימשך בייתר שאת. התקבלה החלטה שמנוגדת לדעתי, אבל משהתקבלה החלטה - אנחנו מחויבים לבצע אותה".

"ההנחיות שלי ברורות: אין גילויי שמחה. אנחנו, לפחות במזרח ירושלים, יכולים לנהל את המהלך בצורה הרמטית. גילויי שמחה, המשוואה שלהם זה גיבוי לטרור, חגיגות ניצחון, רוח גבית לאותם חלאות אדם, לאותם נאצים. המדיניות והדרקטיבה מאוד ברורות, לא לאפשר את גילויי השמחה הללו ובאופן נחרץ לחתור למגע ולהפסיק כל גילוי שעניינו לתמוך בנאצים הארורים הללו", הוסיף.