13 חטופים ישוחררו היום (שישי) משבי החמאס שבעזה אל משפחותיהם, במסגרת עסקת החטופים בין ישראל לארגון הטרור, בתיווך קטאר. בעת ההפוגה בלחימה, שנערכת כחלק מהעסקה, צה"ל נערך לקראת שחרור החטופים.

הפגת לחצים: האתגר הכפול של צה"ל בתקופת ההפוגה | טל לב רם
ההפוגה החלה: סיוע הומניטרי נכנס לרצועה, אלו האסירים שישראל תשחרר

צה"ל יקבל את רשימת שמות החטופים המשתחררים היום (שישי) בשעה 16:00, ויעדכן את כלל משפחות החטופים אם יקיריהן ישתחררו מהשבי. גורמים מהצבא סיירו בבתי החולים אליהם יביאו את החטופים וראו כי בתי החולים מוכנים להגעתם.

צה''ל נערך לקליטת החטופים משטח רצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)
צה''ל נערך לקליטת החטופים משטח רצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)

בצה"ל מעריכים כי תהיה קליטה ראשונית של החטופים באזור הגדר, שתחל את מבצע "דלתות שמיים", להעבירם אל בתי החולים. מבסיס חצרים יפונו הנקלטים באופן מוסק או באמבולנסים לבתי החולים, ובמידה ויהיה צריך פינוי דחוף, הפינוי יבוצע כבר מהגבול. צה"ל נערך ודאג למשפחות החטופים המשתחררים לחדרים בבתי מלון סביב בתי החולים. כמו כן, נקנו גם טלפונים ייעודיים לנקלטים. בצה"ל מעריכים כי שיחת הטלפון הראשונה של המשתחררים עם משפחותיהם תהיה כאשר הם יגיעו לבסיס חצרים. המשפחות ימתינו בבתי החולים ליקיריהן.

הפגנה למען עסקת החטופים מול הקריה בת"א (צילום :אבשלום ששוני

על פי המלצת בית החולים, במידה והמצב הרפואי יאפשר - המשוחררים מהשבי ישוחררו מבתי החולים לאחר 48 שעות. בית חולים שניידר יקלוט את הילדים ששוחררו והנשים המבוגרות המשוחררות יקלטו בבית חולים אחר. ראש אכ"א, אלוף יניב עשור, יהיה בנקודת הקליטה וילווה את הנקלטים עד לבתי החולים.

מסוק הצלה של צה''ל לקליטת החטופים משטח רצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)
מסוק הצלה של צה''ל לקליטת החטופים משטח רצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)

על פי נתוני מערכת הביטחון, לצה"ל אחריות מלאה על החטופים עד שמשרדי הממשלה הרלוונטיים ימשיכו את הטיפול בהם. כמו כן, בצה"ל אומרים שיש מחויבות מלאה של הצבא להחזיר את כל החטופים, כולל אלו שנחטפו לפני המלחמה.

כידוע, מעל 200 אזרחים וחיילים, בהם תינוקות, ילדים, נשים, גברים וקשישים נחטפו לרצועת עזה במהלך מתקפת הטרור הרצחנית בשמחת תורה, ה-7 באוקטובר. במסגרת עסקת החטופים עם חמאס, בתיווך קטאר, ישוחררו 50 חטופים במהלך ארבעת ימי הפסת האש.