בצל העיכוב בפעימה השנייה של שחרור החטופים הישראלים משבי חמאס, גורמים ישראלים מתחו הערב (שבת) ביקורת על אופן ההתנהלות של ישראל מאז שהחלה הפסקת האש. לטענתם, המשבר מוכיח שחמאס הוא זה שקובע את קצב האירועים וישראל נאצלת להיגרר אחריו, גם כאשר השחרור מתבצע כמתוכנן. 

הגורמים הדגישו כי "גישתנו צריכה להשתנות, פחות חנופה לקטר ויותר קשיחות בשטח. לא - לחזרת תושבים לצפון הרצועה, לא - לסיוע הומניטרי לצפון הרצועה. מכרסמים בנו כל יום ואל מול האויב זאת חולשה נטו. מול קטר כל הנסיעות של המוסד גם היא משדרת חולשה".

קודם לכן, אוסאמה חמדאן, בכיר חמאס בביירות, ערך מסיבת עיתונאים והתייחס לעיכוב בשחרור החטופים: "אנחנו מחויבים להסכם הפסקת האש, כל עוד ישראל מחויבת לו, למרות שלא עבדה בתנאים". לדבריו, הסיוע שהגיע לצפון הרצועה הוא רק מחצית ממה שסוכם בהסכם, וכי שחרור האסירים הפלסטינים לא יצא לפועל כפי שסוכם גם כן".

כאמור, לטענת חמאס, ישראל הפרה את ההסכם מאחר ולא קוים התנאי של הכנסת משאיות הסיוע לצפון רצועת עזה. ואולם, מדובר צה"ל נמסר כי 200 משאיות סיוע הומניטארי נכנסו במהלך היום לארגוני הסיוע הבינלאומיים הפועלים ברצועת עזה, דרך מעבר רפיח, לאחר בידוק ביטחוני במעבר ניצנה. זאת באישור הדרג המדיני, במסגרת ההפוגה ומתווה שחרור החטופים שסוכמו עם ארה״ב בתיווך קטאר ומצרים. בהובלת האו"ם הועברו למעלה מ-50 משאיות סיוע הומניטרי למרחב צפון הרצועה בכלל ולמחנות הפליטים שטרם התפנו.