המחבלת אסראא' ג'עאביס שוחררה אמש (שבת) מבית הכלא במסגרת הפעימה השנייה של עסקת השבויים עם ארגון חמאס. ג'עאביס שנגזרו עליה 11 שנות מאסר באוגוסט 2016, לאחר שהורשעה בהצתת בלון ופגיעה בשוטר שנפצע באורח קל, התראיינה לרשת "אל-ג'זירה" הקטארית וטענה בפני הערוץ כי ישראל "מתעללת באסירים פלסטינים".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בריאיון ששודר בליל אמש, טענה כי "נערות פלסטיניות צעירות היו נתונות למנהגים שלא ניתן לתאר אותם בבתי הכלא של הכיבוש הישראלי". לדבריה, "היינו נתונות להתעללות ומכות בבתי הכלא", והדגישה: "עלינו לפעול לשחרור כל האסירים מבתי הכלא של הכיבוש".

במהלך השידור מביתה של המחבלת, תועדו שוטרים ישראלים כשהם מנסים למנוע את חגיגת שחרור המחבלת. זאת, לאחר ששר הביטחון איתמר בן גביר הצהיר כי "בעקבות העסקה שיצאה לפועל שוחררו מחבלים תושבי מזרח ירושלים, טוב עשתה המשטרה שיישמה את המדיניות שלי ומנעה מהן את החגיגות. אני מצפה שגם צה"ל והמינהל האזרחי יפעלו למניעת החגיגות כפי שאנו רואים ברחבי יהודה ושומרון".

כאמור, אחת האסירות ששוחררו אמש הייתה אסראא ג'אבעס, שעליה נגזרו 11 שנות מאסר באוגוסט 2016, לאחר שהורשעה בהצתת בלון גז ופגיעה בשוטר שנפצע באורח קל. כתב האישום ייחס לה ניסיון לפיגוע תופת, וכתוצאה מפיצוץ בלון הגז נכוותה בפניה, ודרשה משב"ס לעבור ניתוח קוסמטי באף על חשבון המדינה. הפיגוע אירע לפני כשמונה שנים, ולאחר מכן המחבלת הורשעה במסגרת הסדר טיעון. ג'אבעס הייתה אמורה להישאר בין כותלי הכלא עד לשנת 2026