מלחמת חרבות ברזל: הפסקת האש נמשכת זה היממה השלישית, והיום (ראשון) השתחררו 13 חטופים נוספים הנתונים בשבי. חמאס הודיע על כוונתו להאריך את הפסקת האש, וכן כי יוכל להביא לשחרורם של חטופים נוספים. בתוך כך, בכיר בחמאס טוען: "מוכנים לסגור עסקה מקיפה, הכדור בידיים של ישראל". 

מתח לקראת הפעימה השלישית: רשימות החטופים הועברו למצרים
חמאס טען שלא מצאו אותה, בתה של רעיה שנחטפה לעזה חושפת: "הפרידו בנינו בשבי"

בנוסף, בוול סטריט ג'ורנל דיווחו כי בקטאר ובמצרים מקווים כי ה"פיילוט" של העסקה יאפשר הארכה של ארבעה ימים נוספים בהפסקת האש, בתמורה לשחרור של עד 50 חטופים נוספים. כמו כן, היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב הודיע כי "ביידן צפוי לשוחח היום עם נתניהו על מנת לשקול הארכת הפסקת האש".

במקביל, קבינט המלחמה התכנס הערב, וגורמים מדיניים הדגישו כי ההחלטה שאושרה בממשלה מדברת על הפוגה של עד 10 ימים, ולאחר מכן העסקה נגמרת אוטומטית. המשמעות היא שאם יוכח כי חמאס מוכן להביא חטופים נוספים, לא פחות מ-10 בפעימה אחת, ישראל תוכל לשקול הארכת ההפוגה במספר מוגבל של ימים, כאמור עד 6 נוספים ל-4 שסוכמו בעסקה. הנושא יעלה לדיון בקבינט המלחמה הערב. גורמים ישראלים מדגישים כי המגעים והשיח על הארכת ההפוגה החלו כבר בתחילת ההפוגה.

יואב גלנט בקבינט המלחמה (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
יואב גלנט בקבינט המלחמה (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

בתוך כך, בצה"ל התייחסו לעיכוב הדרמטי ומורט העצבים שנגרם אמש לפני שחרור החטופים, וכן לדיווחים השונים והסותרים שנשמעו היום. בצבא הסבירו כי ההודעה אתמול כי החטופים הועברו לצלב האדום, שהתבררה ככוזבת, יצאה מאל ג'זירה ולא ממקור ישראלי. במקביל, בצה״ל סבורים כי חמאס איבד שליטה בצפון הרצועה בגלל הפעולה הישראלית, ומוסיפים כי לא כל התמונה ברורה לחמאס - כמו למשל נושא המשאיות שעובר ישירות למוסדות האו״ם שמווסתים את זה.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בצה"ל התייחסו גם לחיסול בכירי חמאס היום, ומעריכים כי ישנם בכירים נוספים שחוסלו. בצה״ל אומרים כי יש פגיעה משמעותית בפיקוד ושליטה של בכירים בזרוע הצבאית בצפון הרצועה. עוד אומרים בצבא כי אין מגמת תזוזה של תושבים עזתים מדרום לצפון בעזה. בצבא אומרים כי בצפון יש לחמאס בעיית שליטה משמעותית לאור מספר ההרוגים הגדול וזה מקשה עליו בשליטה. בדרום לעומת זאת סבורים בצה״ל כי יש עדיין רמת שליטה גבוהה של חמאס ויש הבדל דרמטי בין צפון ודרום. בצה״ל אומרים כי ביטחון כוחותינו מתקיים ברמה טובה בשטח.