מלחמת חרבות ברזל: דיווחים שפורסמו אתמול (ראשון) בתקשורת הפלסטינית מעלים חשש כי כמה פלגים בדרום הרצועה מסרבים לשתף פעולה עם חמאס במסגרת עסקת החטופים, וממשיכים להחזיק בחטופים הישראלים כבני ערובה. שלום בן חנן, בכיר לשעבר בשב"כ התייחס לידיעה בשיחה עם ענת דוידוב ואודי סגל ב-103FM.

לקראת הארכה בהפסקת האש? ניגוד האינטרסים בין ישראל לחמאס מובהק
היום ה-52: לקראת הפעימה האחרונה - ישראל קיבלה את רשימת המשוחררים

"אני חושב שחמאס שולט ברוב מהמכריע של החטופים, אולי בכולם, גם אם פיזית יש חטופים שנמצאים בידי הג'יהאד האיסלאמי או אנשים פרטיים", אמר. "חמאס הוא בעל הבית ברצועה, וגם אם יש שם חילוקי דעות הוא שולט בעניינים בסופו של דבר. ההערכה שלי היא שחמאס יכול להשתלט על העניין. הקלפים כרגע הם בידיים של חמאס, למרות ההישגים הלא רעים בכלל והתקדמות הצבא".

על המשך הלחימה לאחר סיום הפסקת האש, אמר בן חנן: "הלחימה היא ארוכה ומאוד מורכבת, המראות מעידים על כך שעדיין לא הגענו לנקודה בה חמאס חש במצוקה אמיתית. אנחנו צריכים להשלים את העבודה. דיברו במונחים של שנה ואפילו יותר, זה אומר שגם מבחינת ההצהרות מתחילת הלחימה אנחנו עוד לא שם. אבל אנחנו בדרך לשם ואפשר לעשות את זה".

לבסוף, התייחס לעסקת החטופים שתגיע היום לפעימה הרביעית. "העסקאות מציבות אותנו בתנאים פחות טובים, גם מבחינת המשך הלחימה", טען. "יחד עם זאת, אני תומך בכל אפשרות להוציא מקסימום חטופים ובשאיפה את כולם. אני חושב שאנחנו אומרים את הדבר הזה לא כמס שפתיים, צריך לשחרר את החטופים גם אם נשלם על זה מחירים".