שר הביטחון יואב גלנט סייר אמש בגבול הצפון ואמר כי "נתרגם את ההישגים הצבאיים ואת הסגת חיזבאללה מהחזית למצב שיאפשר את החזרת תושבי הצפון בתנאים אחרים מכפי שפתחנו את המערכה".

דברי גלנט בסיור בצפון, צילום: אלעד מלכה

הדברים הרגיזו את משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות, שאמר למעריב: "אני זועם על דבריו של שר הביטחון. מדובר בהזיה!״, אמר. ״אם שר הביטחון חושב שתושבי הצפון יהיו כפר עזה 2 - הוא טועה! ילדינו לא יהיו בשר תותחים. לא יעבדו עלינו! אנו דורשים ממשלת ישראל להרחיק את החיזבאללה ואת חוליות הרדואן מעבר לנהר הליטני. תושבינו לא יחזרו לבתיהם כדי להיות מגן אנושי!".

עוד הוסיף בראיון ל״מעריב״: ״אנחנו רואים את הלבן בעיניים של המחבלים שצמודים על הגדרות, אז כך שאמירות גלנט מקוממות, והן כזריעת חול בעיניי התושבים שיצאו מבתיהם בגבול הצפון ונמצאים ספונים בבתי מלון מעל ל-50 ימים. הוא אומר להם שהם ״יחזרו בבטחה הביתה כי חיזבאללה מורתע, ושהמצב הנוכחי יתורגם בכך שיאפשר את חזרתם לתנאים אחרים לגמרי״? אין תנאים אחרים״.

״התנאים הם אותם תנאים - חיזבאללה עדיין עם אותם הניסיונות להכות, להרוג ולפגוע בתושבינו. לא נאפשר לשר הביטחון, שיש לו ליקוי מאורות לימינו ולסיטואציה שנכפתה עלינו, לתת לנו להיות בארי מספר 2 או כפר עזה מספר 3. האמירות שלו מנותקות מהמציאות של תושבי הצפון וקו העימות״.

משה דוידוביץ (צילום: דני צחורי)
משה דוידוביץ (צילום: דני צחורי)

״התושבים שלנו הם לא השכפ״ץ של המדינת ישראל, ולא נסכים שהם יחזרו לביתם כל עוד המציאות לא משתנה. שר הביטחון, בהקשר הזה חושב שאנחנו מגן חי של המדינה, ושאפשר להשתמש בנו כחפץ שאפשר לטלטל אותו ממקום למקום״, אומר. ״יש פה ניסיון לא מובן, שלא לומר אף פוגעני להקריב את תושבי קו העימות על מזבח הניסיון לסיים את המלחמה הזו בתנאי הפתיחה שלה - שבהם תושבי קו העימות בצפון מאוימים ומופקרים״.

״מאז תחילת הלחימה בצפון, האיום לא השתנה או הוטב. אכן חוסלו 100 מחבלים, אך יש עוד עשרות אלפי מחבלי חיזבאללה בדרום לבנון. כעת בהפוגה הזו, נסראללה מחליט מתי הוא יורה עלינו, מתי הוא מייצר הפסקת אש ומנצל את הזמן יותר טוב את הכוחות כדי לפגע בנו. תושבנו לא יחזרו כך, ויישארו רחוקים מהצפון עד שנדע שכל הטרוריסטים של חיזבאללה - נמצאים מעבר לגבול הצפוני של נהר הליטני - ומורתעים באמת. לא דרך סיסמאות״, מוסיף דוידוביץ׳.

״כל משוואה אחרת היא הרת אסון, כי הרי מדובר בעשרות אלפי מחבלי חיזבאללה מיומנים, מאומנים ומקצועיים שנלחמו הן בסוריה והן בעיראק. הם אלה שפגעו בדאעש, והעוצמה שלהם מכוונת לתושבינו כעת. גם לאחר ה-7 באוקטובר, היום המזוויע ביותר בתולדות המדינה, העולם כמנהגו נוהג, ואם לא יתפכחו, נפעל בכל האמצעים שעומדים לרשותנו בעצמנו כי אין לנו על מי לסמוך״.