הרופאים בבית החולים וולפסון שקלטו את החטופים שחזרו משבי חמאס סיפרו היום (שני) כי הם הגיעו עם מדדים ירודים - במצב של תת תזונה. "ראינו מספר דברים בולטים - כלל השבות הגיעו במצב תזונתי ירוד שכלל בין היתר הפרעות איזון מלחים בגוף", סיפר מנהל האגף דורון מנחמי. "לחלקן הגדול מחלות כרוניות שדורשות טיפול תרופתי תמידי שלא קיבלו בשהותו בשבי ויצאו מאיזון. בתוך פרק זמן קצר התייצבו, לא נשקפת סכנה לחייהן".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

אמיר נוטמן, סגן מנהל בית החולים, אמר כי החטופים שנשארו בשבי ללא תרופות או תזונה הולמת נמצאים בסכנת חיים. "יש להם מחלות ללא טיפול שעשויות לסכן את חייהם", הסביר. "יש להם מחלות ללא טיפול שעשויות לסכן את חייהם. הם לא קיבלו כמויות מספקות של אוכל, וכנראה שהיו ימים שלא קיבלו בכלל", הוסיף.

מרגריטה משבי, מנהלת מחלקת השבות בבית החולים, אמרה כי התזונה של החטופים התבססה בעיקר על אורז, חומוס עם פול ופיתות. "אחרות קיבלו גם ביצים", הוסיפה. "לפעמים הם נמנעו מלאכול כי התזונה הזו גרמה לכאבי בטן ועצירויות או נפיחות. אחת סיפרה שבישלה בעצמה לכל הקבוצה שהייתה איתה. כמה מהן ירדו הרבה במשקל, אחת ירדה 20 קילוגרם, עוד אחת תשעה ואחת 12".

בבית החולים שבחולון מאושפזות שלוש נשים ששוחררו מעזה, לאחר שאתמול שוחררו חנה פרי (79) ועדינה משה (72), והיום שוחררה במצב טוב מרגלית מוזס (78). אמש, נקלטה אביבה סיגל, בת ה-62 מכפר עזה, כשהיא במצב טוב, "עירנית ובידיים טובות", הדגיש מנהל האגף מנחמי.

מנחמי תיאר "רגעים קטנים ומרגשים" מהמחלקה. "עשרות אנשי צוות עומדים מאחורי הדלת ושומעים את זעקות השבר של השנייה הראשונה של ההתחברות בין המשפחות, חלק מהנשים המאושפזות מעודכנות על שובם של בני משפחה אחרים", סיפר.