איתן יהלומי בן ה-12 שוחרר אתמול משבי החמאס. על אף שנראה כי מצבו טוב, שיתפה היום (שלישי) דודתו בחוויות הנוראיות שעבר בשבי החמאס. 

הארכת הפסקת אש ושחרור החטופים: מטרות ביקורו של ראש המוסד בקטאר
זה הקו האדום של ארה"ב לישראל לקראת הכניסה לדרום הרצועה | כל הפרטים

על פי העדות שמסרה ל-BFM הצרפתי, במהלך שהותו בשבי, הכריחו את איתן הקטן לצפות בסרט זוועות מהטבח. כמו כן,  אף היכו אותו כשהגיע לעזה, ואיימו עליו ברובה כשבכה. היא ציינה כי גם אזרחים עזתים הכו אותו. כמו כן, סיפרה שבחלק מהזמן הוא שהה לבד, ולפעמים יחד עם אנשים אחרים.

סבתו אסתר סיפרה בריאיון לחדשות 12 על מצבו הלא פשוט לאחר התקופה בשבי ארגון הטרור: "יש לנו המון עבודה להחזיר אותו למצב שיוכל לדבר, החברים שלו סביבו. לי כסבתא מאוד קשה, אתם בטח יודעים שזאת לא הייתה קייטנה".

עוד הוסיפה כי "אני רק יודעת שבימים הראשונים הוא היה לבד בחדר סגור, דמיינו לעצמכם מה הוא עבר שם. לי קשה לדבר על זה, לשמחתי הרבה העבירו אותו לפני חודש לקבוצה של אנשים מניר עוז, ושם היה לו הרבה יותר קל".

היא סיפרה על אופן ההתמודדות הייחודי שגילה במהלך שהותו בשבי: "המטפלת מהגן הייתה איתו שם, בשם שני. הוא ראה פנים מוכרות, למרות כל מה שהוא עבר בימים הראשונים, הוא גילה את האופי הנפלא שלו, וזה מסיפורים של אנשים שהיו שם".

אסתר אף סיפרה על ילדים אחרים שלהם הוא עזר: "היו שם ילדים קטנים שהוא עזר להם. שמעתי שהוא צייר איתם, אם הם בכו הוא חיבק אותם. הוא פשוט דאג שיהיה להם טוב. עצם זה שהוא על הרגליים, הוא לא מחייך, אבל נראה לי שגופנית הוא בריא".

איתן יהלומי בן ה-12 נחטף עם אביו, אוהד, מביתם בקיבוץ ניר עוז. בת שבע יהלומי, אשתו של אוהד, סיפרה כי כאשר המחבלים חדרו ליישוב הם ניסו לחטוף אותה ואת ילדיה בזמן שדהרו על אופנועים. "בזמן הנסיעה, עם התושייה הרבה שיש לה ושתי ילדות קטנות על הידיים, היא קפצה אבל לא הצליחה להציל את הבן שלה", סיפרה.

על רגעי האושר, בהם פגשה את נכדה מחדש: "עד עכשיו אני מרגישה את החיבוק הראשון איתו. אני הייתי עם המון תקווה כל התקופה הזאת, הייתי עם המון אמונה, ידעתי שהוא יחזור. ידעתי שרק הצבא יחזיר אותו".

לאחר חזרתם אתמול של 11 משוחררים נוספים, 20 חטופים ישראלים נוספים צפויים להשתחרר במהלך היומיים הקרובים, זאת כחלק מהארכת הפסקת האש בין ישראל לחמאס. 

בתוך כך, הוושיגנטון פוסט דיווח מוקדם יותר כי ראש ה-CIA, וויליאם ברנס, הגיע לקטאר לפגישה חשאית עם ראש המוסד, דדי ברנע, וראש ממשלת קטאר, במטרה להגיע לעסקה נרחבת יותר בין ישראל וחמאס, שתכלול גם גברים וחיילים, כך מסרו מקורות שונים לעיתון האמריקאי. ברנס גם דרש הפסקת אש ארוכה יותר בלחימה, תוך התחשבות בדרישה הישראלית שחמאס ישחרר 10 חטופים על כל יום של הפוגה בלחימה.