הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, נשא דברים היום (שלישי) ואמר: ״שבעים ושישה חטופות וחטופים הושבו עד כה לבתיהם. ילדים, ילדות, נשים ואזרחים, חיילות וחיילים, שנחטפו על ידי חמאס, ארגון טרור אכזר, חסר רחמים ולא כולם שבו עדיין. כל אחד שחוזר זו הקלה גדולה, אך אין טיפת הקלה בכך שנותרו פחות. אנחנו נפעל להשיב את כולם. חזרתם של החטופים היא נקודת אור עבור כולנו. היא גם עדות נוספת לתוצאותיו של לחץ צבאי משמעותי ותמרון קרקעי עצים ואיכותי, יצרנו את התנאים להחזרתם של אזרחנו הביתה. נמשיך לעשות כך".

מניפולציה נוספת של חמאס? הטענות המדאיגות שמגיעות מעזה

עוד המשיך והוסיף: "צה"ל מוכן היום להמשך לחימה. את ימי ההפוגה במסגרת המתווה אנחנו מנצלים ללמידה, לחיזוק המוכנות ולאישור התכניות המבצעיות להמשך. פגשתי בימים האחרונים מפקדים ולוחמים שיצעו מרצועת עזה, לאחר שנלחמו באומץ, בנחישות ובתעוזה. אמרתי להם – 'הבאתם הישגים רבים, בזכותכם חטופים חוזרים הביתה, ויש לנו עוד אתגרים רבים קדימה'. שמעי מהם תשובה לא פחות חשובה: 'אנחנו רוצים להילחם עד שנחזיר את אחרון החטופים'. כך אנחנו עושים! אנחנו נערכים להמשך הלחימה לפירוק חמאס. זה ייקח זמן, אלו יעדים מורכבים, אבל אין מוצדקים מהם".

לדבריו, "היום אנחנו נמצאים בצפון הארץ, ומכאן אני רוצה לפנות לתושבי הצפון, תושבי הצפון פונו מבתיהם מזה זמן – אני יודע עד כמה המצב קשה, אני יודע עד כמה המצב לא נוח ובעיקר עטוף באי וודאות". 

"הבוקר, מוקדם יותר, פגשתי את ראשי הרשויות בצפון, התרשמתי מאוד מהמנהיגות שלהם בתקופה המורכבת הזו. אנחנו ביחד נבטיח שתושבי הצפון יחזרו למציאות ביטחונית אחרת, טובה ויציבה יותר".

"צה"ל יצא לתמרון בעזה, אזור צפוף מאוד ומורכב, כדי להשיג מטרה ראויה והכרחית. נדע אם יידרש, להפעיל את כל העוצמות האלה גם בצפון, על מנת להשיב אתכם תושבי הצפון בביטחון ליישובים, לערים ולחבל הארץ היפה והכל כך חשוב הזה".

"פגשתי בשבועות האחרונים בצפון, במרכז בדרום וגם בתוך רצועת עזה, את אנשי המילואים היקרים שלנו. כמעט שמונה שבועות, מאז שהם עזבו את חייהם באחת, ובאו להגן על הבית, להגן על המדינה. זה ראוי להערכה ציבורית עמוקה. אני אישית כאזרח וכמפקד, מאוד מאוד מעריך את זה. את הנכונות, את הרצינות ואת הניסיון הרב שמביאים איתם אנשי המילואים. אני שולח תודה, הערכה רבה וחיזוק למשפחותיהם היקרות של אנשי המילואים שלנו - שותפות מלאות במאמץ ההגנה על הבית. ואני יודע שהמחיר אינו פשוט".

"בימים האחרונים ישנו שיח אודות ההתנהלות בצה"ל ובאגף המודיעין לפני אירועי השבעה באוקטובר. נוכח התוצאות הקשות, העניין בכך מובן מאליו. אנחנו ניתן דין וחשבון. נקשיב רוב קשב לכל אחת ואחד מפקודינו ונלמד גם מה חשבו וגם מה אמרו. צה"ל ובתוכו גם אגף המודיעין, כשל באירועי השבעה באוקטובר. יהיו תחקירים נוקבים ועמוקים, אבל כעת עלינו להתמקד בלחימה".

"מפקדי צה"ל ובפרט אנשי אמ"ן ופיקוד הדרום עסוקים כרגע בלחימה. אנשי אמ"ן עושים לילות כימים ללוות את לוחמי צה"ל בלחימה בעזה, להתריע בפניהם ולסמן להם את האויב. אני חייב לומר שהם עושים את זה בהצטיינות יתרה".

"הם פועלים גם מול החשובה שבמשימות – מודיעין אודות החטופים. עשייתם הביאה כבר להצלחות שמוקדם לדבר עליהן והמשימה, כפי שכולנו יודעים, טרם הושלמה".

"לא נכון שמפקדי צה"ל יהיו עסוקים כעת בדיונים על אחריות אצל זה או אצל אחר – אני צריך אותם פועלים ביחד מול המשימות הרבות והמורכבות שבפניהם. עוד לא פגשתי מפקד אחד בצה"ל מתחילת המלחמה הזו, שלא ראיתי עליו תחושת אחריות כבדה. כרגע הכל מוקדש ללחימה. לא נחדל עד שנשיב את הביטחון למדינת ישראל״.