הושגה הסכמה להאריך את הפסקת האש בין ישראל למצרים ביומיים נוספים, כך דווח היום (שלישי) בעיתון אלערבי אלגדיד, היוצא לאור בלונדון. על פי הדיווח, המידע נמסר מטעם גורמים במצרים.

הפעימה החמישית יוצאת לדרך: החטופות המשוחררות חברו לצלב האדום
הותר לפרסום: חמאס מחזיק בגופותיהם של שלושה חללים שנחטפו בשבת השחורה

עוד דווח כי מתקיים לחץ גדול על ישראל מצד המתווכים לאפשר הכנסת סיוע לצפון הרצועה, בהיקפים גדולים יותר ממה שהיו עד כה. על רקע הדיווח הדרמטי, הפעימה החמישית של שחרור החטופים הישראלים יצאה לדרך.

השר איתמר בן גביר צייץ הערב: "עצירת המלחמה = פירוק הממשלה". בעוצמה יהודית אומרים הערב על רקע הפרסומים בנושא, כי במידה ותובא לממשלה עסקה נוספת שתוביל לעצירת המלחמה, כל ששת חברי הכנסת של המפלגה בראשות השר בן גביר יעזבו את הקואליציה. 

גורמים בעוצמה יהודית: "מטרת המלחמה העליונה היא חיסולו המוחלט של חמאס. כל עסקה שטומנת בחובה את השארת החמאס קיים, תוביל לעוד אסונות כמו אסון השבת השחורה, כאשר עסקה שכזו פירושה ניצחון של חמאס במלחמה. אסור לנו להסכים לנו לעסקה כזו בשום אופן - ובכל מקרה עוצמה יהודית לא תהיה חלק מאף ממשלה שתאפשר לחמאס להמשיך להתקיים".

כלל עשרת המשוחררים כבר הועברו לידי הצלב האדום, וצפויים לחזור לישראל במהלך השעות הקרובות. עם זאת, הפסקת האש בין הצדדים הופרה לפני מספר שעות, לאחר שהופעלו שלושה מטענים בשני מקרים שונים בצפון הרצועה בסמוך לכוחות צה"ל, בניגוד להסכמות ההפוגה.

באחד המקרים בוצע גם ירי לעבר הכוח. כתוצאה מכך, מספר לוחמים נפצעו באורח קל. הלוחמים הגיבו בירי לעבר מקורות הירי. בשני המקרים, כוחות צה״ל שהו בקווי ההפוגה המוסכמים.

לצד זאת, המגעים בקטר נמשכו לאורך כל היום, כאשר ארבעה צדדים ישבו בחדר: ראש המוסד דדי ברנע,  ראש ה-CIA ביל ברנס, ראש ממשלת קטר, מוחמד בן עבד א-רחמן בן ג'אסים אאל ת'אני, וראש המודיעין המצרי, עבאס קמאל. השתתפותו של קמאל היא אירוע חריג ויוצא דופן, המצביע על חשיבות המגעים וגודל השעה.

מדובר בפעם הראשונה בה ראש המודיעין המצרי לוקח חלק בשיחות שמתקיימות בקטר. עד היום קמאל השתתף רק במגעים שהתנהלו במצרים ובהובלת מצרים. מצרים מזהה את גודל השעה ומוכנה להיות הצד המתארח ולא המארח כדי לקדם את המגעים. כעת במגעים הנוכחים הצד המצרי הוא שותף מלא ועזר רבות להצלחת המגעים לאורך כל הדרך. 

מצרים תורמת תרומה חשובה במאמץ התיווך בזכות קשריה עם חמאס מצד אחד, ובזכות קשריה לאורך שנים עם ישראל. השתתפותו במגעים של הבכיר המצרי בין היתר מאזנת את ההשפעה הקטרית.