מלחמת חרבות ברזל: קטיה בייזר, אימו של החייל החטוף ניק בייזר, התראיינה היום (רביעי) בתוכניתם של אודי סגל וענת דיוידוב ב-103FM, והתייחסה לתחושות בזמן שבנה שבוי בידי חמאס ורצונות למאמצים לשחרורו.

סינוואר מכיר את ישראל מצוין, אבל הוא לא לקח בחשבון דבר אחד
גורמים מישראל וקטאר הסכימו לפעול להארכת הפסקת האש | דיווח

"מהתחלה אמרתי שהחיילים, ולא רק הם, גם תושבים בעוטף הופקרו והממשלה כשלה והגענו לטבח הנוראי שקרה ב־7 באוקטובר. אנחנו צריכים להחזיר את כל החטופים, במיוחד כשאנחנו יודעים שרובם בחיים", אמרה בייזר בפתח דבריה, "יש לנו חטופים חיים וחייבים להחזיר אותם. אחרי זה יהיה את כל הזמן שבעולם לעשות את כל מה שהממשלה מתכננת לעשות". 

"אני יודעת בדיוק את אותו דבר שידעתי ב־7 באוקטובר מהסרטון שפורסם על ידי חמאס, שניק נחטף. הוא יצא מהבסיס שלו לכיוון עזה על הרגליים שלו. הוא לא היה פצוע, מאז לא היה לי שום מידע", הוסיפה.

"הימים הראשונים מאז החטיפה היו מאוד מאוד קשים. אחרי כמה ימים החלטנו במשפחה שיש לנו תקווה ושאנחנו מאמינים בלב שלם שניק חוזר והתחלנו את המאבק ביחד עם המשפחות האחרות, עם מטה החטופים. בימים האחרונים, חזרנו בתחושות שלנו לימים הראשונים. זו תחושה מאוד קשה. מאז שהתחילה העסקה, ידענו מהתחלה שהחיילים והגברים לא כלולים בעסקה, אז מבחינתי זה זמן אבוד. אני כן באמת מאוד שמחה על כל הילדים שחוזרים, על האימהות, הנשים, הצעירות, אבל מבחינתי זה רק מרחיק את הזמן לחזרה של הבן שלי", ציינה.

לסיום אמרה בייזר: "אני לא יודעת אם אנחנו מצליחים להתמודד. זו רכבת הרים. זה רק הפחד והדאגה, ובמיוחד כשאנחנו מקבלים עכשיו עדכונים מאלה ששוחררו שאין להם שום תנאים, שאין כמעט אוכל, אין כמעט מים, שהם לא מקבלים עזרה רפואית, ואנחנו יודעים שבין הגברים והחיילים יש גם פצועים ויש גם פצועים קשה, אז זה עוד מוסיף לדאגה ולפחד". 

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM