כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו היום (רביעי) למעצר מבוקשים וסיכול מטרות טרור בג'נין. בזמן פעילות הכוחות בעיר התפתחו חילופי ירי עם מחבלים חמושים ונזרקו מטענים לעבר הלוחמים. כוחות צה"ל חיסלו במהלך פעילותם ארבעה מחבלים ופצעו חמישה נוספים. בנוסף, לוחמי הימ"מ חיסלו את מחמד זביידי, שנחשב מפקד גדוד ג'נין ואחיינו של המחבל זכריא זביידי, שביצע פיגועי ירי בגזרה והיה מעורב בשילוח מחבלים לפיגועים.

לקראת הפעימה החמישית: עהד תמימי תשוחרר, חטופים ממוצא רוסי ישובו 
"סנוואר שתק": זה מה שהחטופה ששוחררה אמרה למנהיג חמאס

בתקשורת הפלסטינית פורסם על ידי חמאס בעקבות חיסול מפקד גדוד ג'נין כי "ההסלמה של הכיבוש בגדה המערבית והסתערות על העיר ג'נין היא המשך אכזרי לתוקפנותו נגד עמנו הפלסטיני. המג'אהדין שלנו בחטיבת ג'נין נלחמו שעות ארוכות של עימותים עם כוחות הכיבוש והסבו להם אבדות כבדות. פוצצנו מטעני חבלה על רכבי אויב וכוחות חי"ר בשכונת אלדמג' וגרמנו לנפגעים מסוימים".

חיילי צה"ל נכנסים לעיר ג'נין (צילום :רשתות ערביות)

זביידי, פעיל גא״פ בכיר, מהמחבלים המרכזיים במחנה הפליטים ג׳נין, היה מעורב בפעילות טרור נרחבת וביצע פיגועי ירי וכן קידם פיגועים נוספים במתווים שונים. היה מעורב בין היתר בפיגוע הירי בצומת חרמש ב-30/05/2023 בו נהרג מאיר תמרי ז״ל, ובפיגוע ירי נוסף בגזרה ב-13/05/2023 בו נפצעו אזרח וארבעה חיילי צה״ל. זביידי הופלל בחקירות כמעורב בציר אספקת רכבים לפיגועים ובשילוח מחבלים. 

לוחמי הימ"מ כיתרו את המבנה בו הסתגר זביידי יחד עם מחבלים נוספים וירו לעבר המבנה. לאחר סריקות במבנה אותרו שני מחבלים שחוסלו - מוחמד זביידי וחוסאם חנון, ואיתם שלושה נשקי M-16 ומחסניות ששימשו אותם. 

כמו כן, במהלך המבצע נעצרו 17 מבוקשים ובסריקות אחר אמצעי לחימה איתרו הכוחות והחרימו שבעה נשקים, מטענים מאולתרים, תחמושת וציוד צבאי. אחד הנשקים אותר על חמוש לאחר שנתפס והוסגר לכוחות.  במהלך הפעילות התפתחו חילופי אש והושלכו מטענים לעבר הכוחות אשר ירו במחבלים ופגעו בהם. 

במהלך הלילה כלי טיס של צה"ל תקף חוליית מחבלים חמושה שזוהתה במרחב וסיכנה את כוחותינו. כמו כן, במהלך המבצע הלוחמים איתרו והשמידו פיר תת קרקעי ומחרטה לייצור אמצעי לחימה.  במחנה הפליטים עקבת ג׳אבר הלוחמים השמידו מטענים שאותרו ובחברון נעצרו חמישה מבוקשים בהם בכיר חמאס והוחרמו דגלי חמאס.