פגישה בין ראשי הרשויות בצפון לבין הרמטכ"ל הרצי הלוי התקיימה אתמול (שלישי) ובה דרשו מהרמטכ"ל ראשי הרשויות להרחיק את פעילי חיזבאללה מהגבול, ולא לאפשר להם לאיים על ביטחון התושבים. 

"כיבוש הגליל או ניקוי חיזבאללה": בצפון מציבים אולטימטום לממשלה
חיפה על הכוונת? האיום החדש של חיזבאללה על ישראל

"במהלך הפגישה, הרמטכ"ל נתן לנו סקירה על הנעשה בצפון, והציג תרחישים שהצבא יכול לפעול דרכם בעתיד נגד חיזבאללה. עוד הדגיש כי פעילות צה״ל בצפון היא בטקטיקת מגננה התקפית״, סיפר משה דוידוביץ', יו"ר פורום קו העימות וראש מועצת מטה אשר. "הוא דיבר על עיבוי כיתות הכוננות ותפיסה ביטחונית חדשה, תוך שינוי מהותי בפרט בצפון, אך זה בכלל לא נותן לתושבים את השקט. אלו רק מילים כלליות שלא נותנות לנו ולתושבים ביטחון להחזיר את הילדים הביתה".

"כראשי רשויות, אמרנו לרמטכ״ל שאנו מרגישים שחיזבאללה לא מורתע - עד כדי כך שלא נאפשר את חזרתם של תושבים לאזור. הם יחזרו רק אחרי שפעילי ארגון הטרור יהיו צפונית לליטני - ולא צמודים לגדר המערכת. נעשה כל מה שצריך כדי שההרתעה תהיה מהותית ומשמעותית, ותגרום לכך שחיזבאללה לא יוכל לאיים עלינו בדרכים שונות.

"אנחנו מצפים לשמוע ממקבלי ההחלטות אמירה ברורה על חיזבאללה, בדיוק כמו שהם ידעו להבטיח שחמאס יוכרע", אומר דוידוביץ'. "גם עכשיו, בהפסקת האש היזומה של חיזבאללה, אנחנו עדיין רואים חוליות רדואן על גדר הגבול, ואף הראינו תיעוד לרמטכ״ל במהלך הפגישה. 

אנשי חיזבאללה בסמוך לגבול לבנון, תיעוד שהוצג לרמטכ
אנשי חיזבאללה בסמוך לגבול לבנון, תיעוד שהוצג לרמטכ

"בתיעוד רואים את מחבלי חיזבאללה, נוסעים ברכבים מופללים, יוצאים מהם ונצמדים לגדר הגבול עם הנשקים שלהם. הם עושים סיבובים ליד הגדר, מתצפתים על כל אזור מטולה, על התנועות של הכוחות והתושבים בגבול - ונוסעים. הם מנסים להוכיח שהם לא מפחדים, וזה בלבד מעיד על כך שאין מספיק הרתעה. זה עוד מוכיח שהפגיעה בתשתיות ארגון הטרור לא מרחיקות את רדואן, שעדיין נמצא על הגדרות".

עוד הוסיף: "העובדה שמאפשרים שוב לכוחות רדואן להיצמד לגבול, בייחוד בזמן הפסקת אש, היא אבסורד. הרי שר הביטחון אמר בעצמו שכל גורם מטעם חיזבאללה שינסה להתקרב לגבול - יחוסל, אך זה לא קורה בפועל. נראה שהוראות הפתיחה באש לא מאפשרות כעת לירות במחבל. מחבלי חיזבאללה מתקרבים לגדר ומתגרים בנו, אך לא נעשה צעד כנגדם, ממש כמו האירועים לפני ה-7 באוקטובר, כאילו דבר לא השתנה".

כאמור, ההצהרה של שר הביטחון בחודש שעבר על חיסול כל גורם מטעם חיזבאללה שיתקרב לגדר - לא מיושמת בפועל, בדיוק כפי שהחלטת 1701 להרחקת חיזבאללה צפונית לליטני לא נאכפת כבר שנים, ואי יישומה הפך לגורם מרכזי בהידרדרות ההדרגתית של המצב הביטחוני בצפון.