מלחמת חרבות ברזל: הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי קיים היום (רביעי) פגישה בפיקוד דרום, יחד עם מפקד פיקוד הדרום אלוף ירון פינקלמן וחברי פורום מטכ"ל, במהלכה אישר את תוכניות ההתקפה להמשך התמרון הקרקעי ברצועת עזה. בסיום הפגישה מסר: "אנחנו יודעים מה צריך לעשות, ומוכנים לשלב הבא".

חיזבאללה מורתע? התיעוד המטריד שהציגו ראשי הרשויות לרמטכ"ל
"היא דאגה לי בשבי": השיחה המרגשת שקיבלה משפחתה של החטופה שני גורן

אתמול אמר הרמטכ"ל: "ילדים, ילדות, נשים ואזרחים, חיילות וחיילים, שנחטפו על ידי חמאס, ארגון טרור אכזר, חסר רחמים ולא כולם שבו עדיין. כל אחד שחוזר זו הקלה גדולה, אך אין טיפת הקלה בכך שנותרו פחות. אנחנו נפעל להשיב את כולם. חזרתם של החטופים היא נקודת אור עבור כולנו. היא גם עדות נוספת לתוצאותיו של לחץ צבאי משמעותי ותמרון קרקעי עצים ואיכותי, יצרנו את התנאים להחזרתם של אזרחנו הביתה. נמשיך לעשות כך".

"צה"ל יצא לתמרון בעזה, אזור צפוף מאוד ומורכב, כדי להשיג מטרה ראויה והכרחית. נדע אם יידרש, להפעיל את כל העוצמות האלה גם בצפון, על מנת להשיב אתכם תושבי הצפון בביטחון ליישובים, לערים ולחבל הארץ היפה והכל כך חשוב הזה".

הרמטכ''ל הרצי הלוי במטה פיקוד הדרום (צילום: דובר צה''ל)
הרמטכ''ל הרצי הלוי במטה פיקוד הדרום (צילום: דובר צה''ל)

"פגשתי בשבועות האחרונים בצפון, במרכז בדרום וגם בתוך רצועת עזה, את אנשי המילואים היקרים שלנו. כמעט שמונה שבועות, מאז שהם עזבו את חייהם באחת, ובאו להגן על הבית, להגן על המדינה. זה ראוי להערכה ציבורית עמוקה. אני אישית כאזרח וכמפקד, מאוד מאוד מעריך את זה. את הנכונות, את הרצינות ואת הניסיון הרב שמביאים איתם אנשי המילואים. אני שולח תודה, הערכה רבה וחיזוק למשפחותיהם היקרות של אנשי המילואים שלנו - שותפות מלאות במאמץ ההגנה על הבית. ואני יודע שהמחיר אינו פשוט".