מלחמת חרבות ברזל: ילנה טרופנוב ואירנה טטי, תושבות ניר עוז בעלות אזרחות רוסית, הגיעו הערב (רביעי) חזרה לישראל במסגרת המחווה של חמאס לנשיא רוסיה פוטין. 

אירנה וילנה שנחטפו מניר עוז בשטח ישראל, עוד 10 חטופים ישוחררו
בחאן יונס מטילים ספק בהודעת חמאס על משפחת ביבס והמתח עולה

מדובר צה"ל נמסר כי "יחידה מובחרת של צה״ל וכוח של השב"כ מלווים כעת בשטח ישראל את שתי החטופות השבות ארצה. לאחר שיעברו הערכה ראשונית של מצבם הרפואי, כוחותינו ילוו את השבות עד להגעתן לחיק משפחותיהן בבתי החולים".

אירנה עובדת כל חייה כרופאה וילנה עובדת בחברת 'נירלט'. בשבת השחורה, נחטפו שתיהן יחד עם סשה (28), בנה של ילנה ובת זוגו ספיר כהן (29) שנמצאים עדיין בשבי החמאס. באותו יום נרצח ויטאלי טרופנוב בעלה של ילנה בביתם בניר עוז.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

ילנה טרופנוב ואירנה טטי משוחררות משבי חמאס (צילום :רשתות ערביות)

הפעימה השישית של שחרור החטופים יצאה הערב לדרך, ברקע טענות חמאס על גורלה של המשפחה שהפכה לסמל המלחמה: האם שירי ביבס, ושני בניה הצעירים אריאל בן הארבע וכפיר בן עשרה חודשים. מדובר צה"ל נמסר היום כי "האחריות לביטחונם של כלל החטופות והחטופים ברצועת עזה מוטלת באופן מלא על ארגון הטרור חמאס. חמאס מסכן את החטופות והחטופים ובהם תשעה ילדים. חמאס נדרש להחזיר אותם מיידית לישראל. צה״ל פועל בכל האמצעים, המודיעיניים והמבצעיים, על מנת להשיב את החטופות והחטופים הביתה".