מלחמת חרבות ברזל: חמאס טען היום (רביעי) כי הפצצות חיל האוויר ברצועת עזה הרגו את משפחת ביבס – שירי האם, אריאל בן הארבע וכפיר בן ארבעה חודשים. כעת, נודע ל"מעריב" כי במודיעין הישראלי מעריכים כי אין היתכנות לכך שהמשפחה נהרגה בתקיפות חיל האוויר.

איפה החטופים כפיר ואריאל ביבס? "חמאס משתמש במשחקים פסיכולוגיים"
בחאן יונס מטילים ספק בהודעת חמאס על משפחת ביבס והמתח עולה

בני משפחת ביבס הפכו לסמל בינלאומי לאכזריות חמאס, שלמרבה החרדה חטף לידיו אפילו את כפיר בן העשרה חודשים. כזכור, מוקדם יותר השבוע נטען שחמאס העביר את בני המשפחה לידי ארגון אחר ברצועה, ולכן עכשיו הוא אינו מצליח להגיע אליהם.

מוקדם יותר היום, סיפר למעריב יוסי שניידר, קרוב משפחתה של שירי: "התחושות נוראיות, ציפינו בכל יום לבשורה שהם ישובו הביתה, כל יום מחכים לרשימה ומתאכזבים מאוד מחדש. אנחנו מצפים לטלפון המיוחל שיבשר לנו שהם ברשימה, אבל הוא לא הגיע".

"גם אם הציפיות היו נמוכות, קיווינו מאוד שהם יהיו ברשימת המשוחררים. אבל אנחנו לא מתנהלים מול גוף מסודר כמו מדינה, אלא מול ארגון טרור שמשחק משחקים פסיכולוגיים", סיפר עוד שניידר על התחושות הקשות במשפחה שממתינה בקוצר לשובם של יקיריה, שהפכו לאחד מהסמלים הכואבים של המלחמה, מאז חטיפתם ב"שבת השחורה" בקיבוץ ניר עוז.

שירי, אריאל וכפיר ביבס (צילום: ללא)
שירי, אריאל וכפיר ביבס (צילום: ללא)

שניידר דחה את הטענות, שחמאס אינו יודע היכן הם נמצאים. "אני לא יודע היכן הם, אבל חמאס הוא הריבון הפוליטי ברצועת עזה והאחריות מוטלת עליו", הוא הסביר.

משפחת ביבס מנסה לעורר גורמים שונים בעולם, בניסיון ליצור לחץ על חמאס, לשחרור יקיריה. "אנחנו מנסים דרך גורמים שונים בעולם, בעלי השפעה, גם עקיפה על חמאס, כדי להביא לשחרורם", הוא סיפר עוד – "התחושה היא שמשפחת ביבס, בדומה לחטופים נוספים, היא רק כלי במשחק. אנחנו מחפשים כל פיסת מידע, כדי לדעת כיצד הם מרגישים ומה קורה איתם".

הצהרת משפחת ביבס (צילום: אבשלום ששוני)
הצהרת משפחת ביבס (צילום: אבשלום ששוני)

שניידר הביע אכזבה מהתנהלות הצלב האדום. "ציפינו שלפחות יקיימו ביקורים אצל החטופים ויוודאו את מצבם הבריאותי, אבל זה נראה לי כמו ארגון קיקיוני, שבורח מאחריות וכנראה שצריך לסגור אותו", הוא טען עוד. במשפחת ביבס, אמרו עוד בעצב: "הלב נשבר שוב ושוב, אבל נמשיך להיאבק עד לשובם, הם חלק מההסכם שקודם כל משתחררים ילדים ואמהות".