שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן נחת אמש (רביעי) בישראל. זו היא הפעם הרביעית שהוא מגיע לישראל מאז הטבח בתחילת חודש אוקטובר כשבאחת מהפעמים אף הגיע עמו הנשיא ביידן. 

אחרי ההפרדה האכזרית בשבי: האחים רגב מתאחדים בישראל
לאחר שחמאס הפר את ההסכם ושחרר את הילה ללא אמה: רעיה שוחררה מהשבי

במהלך שהותו, צפוי בלינקן להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הנשיא יצחק הרצוג ויו"ר האופוזיציה יאיר לפיד. כמו כן, צפוי להיפגש בלינקן גם עם שאר חברי קבינט המלחמה. 

בלינקן נחת בישראל כשעתידה של הפסקת האש בין ישראל לחמאס טרם ברור. הוא התבטא לאחרונה כי יפעל בניסיון להאריך את הפסקת האש, שבמהלכה חזרו לישראל חלק מהחטופים שהוחזקו בשבי ארגון הטרור. 

"נדון עם ישראל כיצד להשיג את מטרותיה כדי למנוע הישנות של מה שקרה ב-7 באוקטובר", מסר אתמול. בתחילת החודש, בלינקן לקח חלק בפסגה בעמאן, בה השתתפו שרי חוץ ממדינות ערביות.

"התכנסנו היום כדי לפעול להשגת שלום בר קיימא באזור. אנו מחויבים למנוע מהרחבת מעגל הלחימה, ויש מאמצים משותפים להגביר את זרימת הסיוע ההומניטרי לעזה", ציין והוסיף: "דנו על הצורך להגן על האזרחים הפלסטינים אך אנו גם תומכים בזכותה של ישראל להגן על עצמה".

שר החוץ בלינקן בפתח פגישתו עם הנשיא הרצוג: "בימים האחרונים ראינו חטופים שחוזרים למשפחותיהם ונראה את זה גם היום. הפסקת האש גם אפשרה הכנסת סיוע הומניטרי שהגיע לאזרחים חפים מפשע בעזה. התהליך הזה מביא תוצאות, הוא חשוב ואנחנו מקווים שהוא ימשיך (הפסקת האש). אנחנו ננהל שיחות  עם ממשלת ישראל היום באשר למה שקורה בעזה, ארצות הברית תומכת בישראל בזכותה להגן על עצמה ולהבטיח שה-7 באוקטובר לא יחזור שוב".