שלושה בני אדם נרצחו ושלושה אחרים נפצעו קשה בפיגוע ירי שאירע הבוקר (חמישי) בצומת גבעת שאול ביציאה מירושלים. אחד מהחיילים שנטרלו את שני המחבלים שביצעו את הפיגוע הוא רועי אייזנבך, תושב עפרה שנפצע באורח קל-בינוני. אייזנבך, חייל בסיירת גולני, נקלע למקום הפיגוע כשחזר מעזה לחופשה קצרה בביתו.

בתוך כך שרים וחברי כנסת מהימין גינו את הפיגוע הקשה, ואף טענו כי מדובר ב"הפרה של הפסקת האש" עם חמאס. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב בחשבון ה-X שלו כי "רעייתי שרה ואני שולחים תנחומים מעומק ליבנו למשפחות הנרצחים בפיגוע בירושלים. כולנו מתפללים לשלום הפצועים. תגובתם המהירה של שני לוחמים ואזרח שחיסלו את המחבלים מנעה פיגוע קשה אף יותר. אני מצדיע להם. כל מחבלי חמאס הם בני מוות - בירושלים, בעזה, ביהודה ושומרון - בכל מקום. אני מעריך את העובדה ששני הלוחמים והאזרח פעלו במהירות בשטח. הממשלה בראשותי תמשיך בהרחבת חלוקת נשק לאזרחים. זהו אמצעי שמוכיח את עצמו פעם אחר פעם במלחמה בטרור הרצחני".

יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, כתב כי "בבוקר הקשה הזה, אני מבקש לשלוח תנחומים מעומק הלב למשפחות הנרצחים מהפיגוע בירושלים ולאחל החלמה מהירה לפצועים. ‏הפיגוע הזה הוא הוכחה נוספת, למחויבות שלנו להמשיך את הלחימה בעוצמה ובנחישות כנגד הטרור הרצחני שמאיים על אזרחינו. בירושלים, בעזה, ביו"ש ובכל מקום".

חבר הקבינט המדיני בטחוני, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', צייץ כי "לא ננוח ולא נשקוט עד להכרעה וניצחון בכל הגזרות! ‏אנחנו במלחמה בכל החזיתות. הפיגוע הנורא בירושלים מזכיר לנו שהאויבים שלנו הם לא רק הנאצים בעזה. נרדוף ונשמיד אותם בעזרת השם בכל מקום. מחזק את ידי כוחות הביטחון וההצלה שפועלים בזירה. תנחומים למשפחות הנרצחים ואיחולי החלמה לפצועים".

שר האנרגיה והתשתיות, חבר הקבינט המדיני-ביטחוני ישראל כ"ץ כתב: "אני שולח את תנחומיי למשפחות הנרצחים והנפגעים בפיגוע הקשה הבוקר בירושלים. אנחנו במלחמה נגד החמאס והטרור בכל החזיתות. בעזה, ביהודה ושומרון ובירושלים. בכל מקום שהאויב ירים ראש נכה בו בעוצמה. לא נפסיק עד לסיום המשימה".

יו"ר הועדה לביטחון לאומי, חבר הכנסת צביקה פוגל התייחס לפיגוע בראיון לרדיו "קול ברמה": "הפיגוע הבוקר בירושלים מבחינתי הוא הפרה של הפסקת האש. כל הזירות קשורות זו בזו".

חברת הכנסת טלי גוטליב צייצה: "פיגוע רצחני בידי מחבלי חמאס. שמונה חטופים ברשימה במקום 10. זו הפרה בוטה. לשוב ללחימה עצימה מייד אחרת לא תהיה לנו זכות  קיום במדינה. ארגון הטרור חמאס לועג לנו שוב ושוב".

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]