מרכז עלמא, מרכז מחקרי-חינוכי לאתגרי הביטחון של ישראל בצפון, מפרסם בימים אלה מסמך שמזהיר מפני יחידת העילית של חזבאללה ומהמוכנות שלה. טל בארי, כותב המסמך סיפר היום (חמישי) בראיון אצל יוסי מזרחי ברדיו צפון 104.5FM על ההמלצות שהוצעו: "שישראל תיזום פעולה כנגד חזבאללה בכלל ורדואן בפרט".

המסמך שהופץ נקרא "יחידת רדואן כשירה ויכולה לבצע פלישה לגליל בכל רגע נתון" וטל בארי מבהיר: "אם למישהו עדיין היה ספק שבגלל היערכות הכוננות והמוכנות של צה"ל זה לא יכול להתקיים - אנחנו מרימים דגל אדום".

פיצוץ בבירת תימן: מחסן טילים של החות'ים הותקף | צפו בתיעוד

המסמך מתבסס על תהליכים ומגמות שזיהה המכון אצל חזבאללה בשנתיים האחרונות, ושהגיעו לפיק בקיץ 2022 - על רקע המשא ומתן בנוגע לגבול הימי. נסראללה אף הביא במפורש הכשר דתי למלחמה בנאום שנשא לאחר מכן באוגוסט 2022.

אנשי חיזבאללה בסמוך לגבול לבנון (צילום: ללא)
אנשי חיזבאללה בסמוך לגבול לבנון (צילום: ללא)

לדבריו של בארי, חזבאללה לא הצטרף ללחימה במלוא העוצמה ב-7 באוקטובר כי "הנרטיב מאוד חשוב לו, והוא לא ירשה לעצמו להיגרר ולהיות כינור שני אחרי חמאס".

"מבחינת חזבאללה הקלפים שלו נטרפו", מסביר, "חמאס 'גנב' לו כמעט אחד לאחד את התכניות של יחידת רדואן ומימש אותן בדרום. הוא בהיררכיה בשרשרת המזון, ולא יצטייר כאחד שנגרר אחרי הפלסטינים. הוא לא חובב את הפלסטינים".

חסן נסראללה (צילום: רשתות ערביות)
חסן נסראללה (צילום: רשתות ערביות)

בסיום הראיון התייחס למהלכים שיובילו למלחמה מבחינת ארגון הטרור השיעי: "תזמון שיהיה להם נוח. בעקבות המלחמה הנוכחית בדרום, אני מעריך שהם יחכו שהתקופה קצת תעבור. הם יבדלו את עצמם מחמאס, ויבחרו את הרגע והעיתוי המתאים, לגרור את ישראל ללחימה בצפון".

בנוגע לפתרון הוא מציע: "כמו שהמלצנו במסמך שלנו: שישראל תיזום פעולה כנגד חזבאללה בכלל ורדואן בפרט".

סייע בהכנת הכתבה: אריק ברחד, רדיו צפון 104.5FM