תאגיד השידור הציבורי "כאן" דיווח בסוף השבוע כי האיש שאחראי ליחידת העילית של כוח רדואן בארגון הטרור חיזבאללה, הוא איברהים עקיל, מחבל מארגון הטרור חיזבאללה אשר מבוקש בארצות הברית ומאיים על לפגוע באזרחי ישראל. 

צבי יחזקאלי מסביר: "לא נוכל להוציא את האלמנט החמאסי מתושבי עזה"
שיגור מלבנון פגע בלול במושב בצפון | צפו בתיעוד

כוח רדואן כולל אלפי לוחמים, אמון על כוחות היבשה האיכותיים של חיזבאללה ונמצא במוקד המאמץ המלחמתי נגד ישראל בימים אלה. על פי הדיווח, רוב הפעילים של חיזבאללה שחוסלו בידי ישראל מאז תחילת המלחמה, נמנים עם היחידה הזאת. מעבר להרוגים הרבים בשורות רדוואן, תחת הובלתו של עקיל היו לחיזבאללה לא מעט כשלים מבצעיים בלחימה. בין היתר, עשרות שיגורים כושלים של טילי נ"ט ופעולות נגד ישראל שהובילו לנפגעים ולנזקים לרכוש בצד הלבנוני.

ההודעה על כך שאיברהים עקיל מבוקש בארה''ב (צילום: US State Dept/Rewards for Justice)
ההודעה על כך שאיברהים עקיל מבוקש בארה''ב (צילום: US State Dept/Rewards for Justice)

עקיל, בן ה-63, הוא מפקד ותיק בחיזבאללה ומוכר היטב בארצות הברית, שהציבו עליו בשנים האחרונות פרס של שבעה מיליון דולר בעקבות מעורבותו בפיגועים נגד כוחות אמריקניים בלבנון. על פי המידע בדיווח, עקיל הוא גם זה שאחראי במידה רבה בשנתיים האחרונות על ההתקרבות של אנשי כוח רדואן לקו המגע עם צה"ל באזור הגבול הצפוני.

בעקבות ההפוגה, הנוכחות של כוח רדואן באזור הגבול התמעטה בהשוואה לתקופה שקדמה ל-8 באוקטובר, כאשר חיזבאללה הצטרף ללחימה. אז - הם הסתובבו שם חופשי. מאז שהאש חודשה אתמול בצפון, עקיל ממשיך לנהל את המאמץ המלחמתי שלו על אף הכשלים וההרוגים הלא מעטים בסבב הראשון.

נאום נסראללה, ארכיון (צילום: רשתות ערביות)

במהלך שנות ה-80, היה עקיל חבר עיקרי בארגון הג'יהאד האסלאמי, שטען להפצצות של שגרירות ארה"ב בביירות באפריל 1983, שבה נהרגו 63 בני אדם, ובצריף הנחתים האמריקאי באוקטובר 1983, שבהם נהרגו 241 אנשי ארה"ב. הוא גם ציין שהוא היה מעורב בלקיחת בני ערובה וכי ב-21 ביולי 2015, משרד האוצר האמריקני ייעד את עקיל ובשנת 2019 הוסיף אותו לרשימת הטרוריסטים העולמיים המיועדים במיוחד.

כזכור, שמו של כוח רדואן עלה במבצע "מגן צפוני", עם חשיפת מנהרות הטרור בגבול לבנון, שעל פי הערכות - תוכננו לשמש את לוחמי הכוח במבצע פלישה ליישובי הצפון. היחידה, המכונה “כוח רדואן” - כינויו של “רמטכ”ל חיזבאללה” שחוסל בסוריה בפברואר 2008, עימאד מורנייה, היא כוח התערבות מהיר שאנשיו עוברים אימונים מפרכים, והיעד העיקרי שלה הוא לכבוש את הגליל.