לוחם צה"ל, החשוד שירה למוות בשוגג ביובל קסטלמן בפיגוע בירושלים, נחקר היום (ראשון) במצ"ח. חייל נוסף החשוד בירי ייחקר בהמשך.

גנץ עונה לנתניהו: "המקרה של יובל קסטלמן הוא לא החיים - אלא תמרור אזהרה"
משפחתו של האזרח שחיסל את המחבל בירושלים ונורה בשוגג: "אף נציג רשמי לא פנה אלינו"

כזכור, יובל דורון קסטלמן ז"ל עבר במקום הפיגוע עם רכבו, ויצא ממנו לכיוון המחבל. לאחר שנטרל את המחבל, הוא נורה ע"י חיילים שסברו כי הוא מחבל. האירוע קיבל תפנית אכזרית נוספת, כשעל פי עדי ראיה במקום, הוא הפציר בחיילים שלא לירות, ואף ירד על ברכיו. מצבו התדרדר ולאחר שעות שבהן נאבקו הרופאים על חייו, נקבע מותו בבית החולים.

מן החקירה עולה כי שני חיילים הגיעו לזירת האירוע, נחשפו למחבלים ופתחו לעברם בירי. המחבלים רצו לכיוון הרכב. בשלב הזה הגיע קסטלמן מצדו השני של הכביד והבחין במחבלים, פתח בירי לעבר המחבל שנהג ברכב ונטרל אותו. בו בזמן החיילים נטרלו את המחבל השני, ובמקביל פריג'ה ירה גם בקסטלמן. חייל שלישי היה פסיבי באירוע ולא נטל חלק בירי.

עוד עולה שקסטלמן ביצע מספר פעולות במטרה לגרום לפריג'ה לחדול מהירי לעברו. בין היתר עולה שהפשיל את מעילו, רכן על ברכיו, הרים ידיים, אך כל אלו לא מנעו מפריג'ה להמשיך את הירי ולגרום למותו. 

בתוך כך, ארגון נפגעי הטרור ''אלמגור'' קרא היום להכיר ביובל קסטלמן כחלל צה''ל או משטרת ישראל.  "יש לעשות זאת תוך גיוסו בדיעבד לאחת מגופי הביטחון ולהתנהל כלפי המשפחה כחלק ממשפחת השכול של לוחמי המדינה שנפלו בתפקידם".

סא''ל במילואים מאיר אינדור יו''ר אלמגור: ''יובל יצא לקרב עם המחבלים תוך סיכון עצמי באומץ ובידיעה שהם עלולים לפגוע בו, שלצערנו הסתיים באופן כה טראגי. מדינת ישראל חייבת זאת לכל מי שיפול בקרב מול מחבלים, אזרח כחייל או כשוטר''.

פיגוע ירי בירושלים (צילום :דוברות מד"א)

קסטלמן, בן 38 ממבשרת ציון, היה עו"ד בנציבות שירות המדינה. משפחתו סיפרה כי "שירת בעברו בכוחות הביטחון. הוא תמיד היה גיבור והראשון לזנק להציל חיים, וכך עשה גם הפעם". היום היה אמור לחגוג קסטלמן את יום הולדתו.