"חרבות ברזל": מאז שחמאס הפר את הפסקת האש בסוף השבוע האחרון, צה"ל נכנס חזרה ללחימה באופן חזק והתקפי מאוד. הפעולות הקרקעיות של הצבא מתרחשות גם בצפון וגם בדרום הרצועה, שעל פי הערכות, בלחימה בימים האחרונים נפגעו עוד מפקדי גדודים של ארגון הטרור.

באזורים תחת שליטה מבצעית של צה"ל, ההתמקדות היא פגיעה בתווך התת-קרקעי, כמו מנהרות גדולות ומשמעותיות, וכך גם באזורים בהם עדיין יש לחימה כמו למשל בסמוך לבית החולים רנטיסי. צה"ל עדיין פועל במספר מרכזי כובד את חמס בצפון הרצועה כמו שג'עיה וג'באליה, וכן באזורים נוספים. במקביל, נמשכת עבודה איסוף המודיעין בנושא החטופים, על מנת להבין היכן צריך להיזהר בזמן התקיפות. במקביל, בצה"ל יש שביעות רצון גבוה מהרמה של יחידות המילואים, שלקחו עד עכשיו חלק בלחימה בפיקוד הדרום והצפון. 

חאן יונס מהווה מרכז כובד משמעותי עבור חמאס, כמו בצפון הרצועה גם בפעילות בח'אן יונס האתגר יהיה לפגוע בבכירים, לפגוע בתשתיות צבאיות של חמאס, מרחבי שיגור של רקטות, מוצבים, חדרי פיקוד, חמ״לים, אתרי ייצור ועוד.

בכל הנוגע להסלמה בים האדום ואיום החות'ים, בצה"ל מעריכים כי לארגון הטרור התימני יש בעיקר יכולת הנשענת על אמל"ח איראני, אבל גם טילי חוף ים, מל"טים, טילי שיוט וספינות לחימה קטנות. בישראל אומרים כי מה שקוררה עם החות'ים היא בעיה עולמית ולא בעיה פרטית של ישראל, כאשר האירנים הם אלה שעומדים מאחורי האירועים האלה.

בכל הנוגע לאירוע החריג בפיגוע בירושלים, בו נהרג יובל קסטלמן, יש שני חיילים בסדיר ומילואים שנחקרים במשטה הצבאית החוקרת, וגם הנשקים נלקחו. 

על הסרטון שבו נטען לכאורה כי תועדה חטופה ישראלית ברחובות ח'אן יונס, א נמצאה הצלבה או אימות שמצביע על כך שמודבר על חטופה ישראלית. אין מידע מאומת שמצביע כי ההודעה של חמאס נכנונה, אין מידע מספק, גם כאשר דיבר על החזרת גופות הוא לא דיבר על זהות כזו או אחרת.