ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו טען בראיון שהעניק אתמול כי יש להשיב את כל החטופים המצויים בשבי חמאס, זה היום ה-59, תמורת עצירת המלחמה והוצאת כוחות צה"ל מתוך עזה. מתאם השבויים והנעדרים לשעבר, דוד מידן, התייחס הבוקר (שני) לדברים בתוכניתם של ענת דוידוב ואודי סגל ב-103FM, וחשף: "קיבלנו עדויות מפורשות מהחטופים שחזרו שהלחץ הצבאי סיכן אותם".

הותר לפרסום: שלושה לוחמים נפלו בקרבות בצפון הרצועה
לראשונה מאז ה-7/10, יש לנתניהו סיבות להיות אופטימי | אנה ברסקי

"לדעתי, הסבב האחרון מוצה, אי אפשר לדעת אם אפשר היה לעשות עוד פעימה או לא", טען מידן בפתח השיחה. "חשוב כדי שלא נאמר שבזה סגרנו אלא לשמר את המשא ומתן רציף, זה תנאי לשמר מומנטום כדי להמשיך פעימות במעלה הדרך. האמירות של הלחץ הצבאי שהביא אותנו למו"מ הן אמירות והנחות, לא ניתן להפריך ולא להוכיח את זה. לחץ צבאי גם מסכן את החטופים. קיבלנו עדויות מפורשות מהחטופים שחזרו שהלחץ הצבאי סיכן אותם. יש פה יצירת לחץ על הצד השני אבל הוא מאיים על החטופים שלנו ויש פה מרכיב גדול של הימור". 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

עוד הוסיף, כי "אני בהחלט חושב שיש עוד מה לעשות. כולנו מבינים שהחלק ההומניטרי הוא החלק הקל יותר, כשמדובר על חיילים וגברים זה מתחיל להיות הרבה יותר קשה. בסופו של דבר העסקה תהיה כזו שיהיה שחרור די מסיבי כדי שזה יאפשר להביא את כולם הביתה. המטרה העליונה של המלחמה היא להביא את החטופים הביתה ואחר כך לחסל את הכוח הצבאי של חמאס. העדויות שקיבלנו מהחטופים לא מותירות ספק לגבי מה קורה בזמן עד שמשחררים אותם. הם נמצאים בתנאים לא טובים, זו חובה עליונה שלנו. אני מרגיש שהסנטימנט הוא מלחמתי קצת יותר, לדעתי הקשב נמצא יותר במתקפה הקרקעית. זה לא אומר שלא מנסים בצד השני. אני יודע שמנסים להביא פתרונות כדי לקדם את העסקאות. האמריקאים עובדים חזק מאוד בעניין, הם עושים כל מאמץ אפשרי כדי להביא פתרון". 

מסוק החטופים המשוחררים נוחת באיכילוב. צילום: מתן וסרמן

"הגישה צריכה להיות שכל מה שאפשר לשחרר - לעשות זאת", הדגיש מידן לסיום. "אני חושב שהקו הישראלי צריך להיות להוציא כמה שיותר מהר כל אחד שניתן, ללא שום הבחנה".