"מחבלי חמאס חקרו אותנו על השירות הצבאי, לעיתים תוך כדי הפעלת כוח", כך פרסם הבוקר (שני) גל"צ מפי חטופות ישראליות שחזרו מהשבי. הן הוסיפו כי עיקר ההתעניינות של המחבלים הייתה על מה עשו במהלך שירותן הצבאי ושהן נחקרו על כך באריכות. כמו כן, חלקן העידו כי החקירות בוצעו תוך הפעלת כוח פיזי במטרה להוציא מהן מידע.

על פי הדיווח, חמאס הפעיל על חלקן שיטת חקירה נוספת, וחקר בנפרד את החטופות שגרות זו ליד זו, תוך שהוא שואל אחת על השירות הצבאי של השנייה. זאת כדי לנסות להצליב בין הגרסאות ולבדוק את אמינותן.

העדויות החריגות של החטופות: התוצאה השלילית של הלחץ הצבאי של צה"ל

בראיון לכאן רשת ב' ג'וחא אנגל, סבו של אופיר (17) ששוחרר מעזה לאחר 54 ימים, הוסיף לעדויות החטופים: "ברגע שנפגשנו מחוץ למעלית בבית החולים הוא חיבק אותי חזק ואמר לי 'סבא - לא עינו אותי'. אחרים עברו עינויים פסיכולוגיים, בלבלו להם את המוח 'לא רוצים אתכם בישראל', זה לא נכנס לו לראש".

נזכיר כי זאת לאחר עדויות קשות נוספות על אלימות של חמאס כלפי החטופים. "אנחנו בונים מידע רב הן על הנעשה בשבי, ועל כל הרגעים שחלפו מרגע החטיפה, ועד לשחרור של אותם חטופים. המידע הזה הוא רב ערך עבור השב"כ, הצבא והמודיעין, והחטופים זוכרים הכל לפרטים בצורה מעוררת הערצה", אמרו גורמים במערכת הביטחון.