חקירת מותו הטראגי של יובל קסטלמן: לאחר שממצאי החקירה העלו כי קסטלמן ספג צרור יריות, ולא ירייה אחת מקרית, כעת טוענת משפחתו של קסטלמן למחדלי חקירה - בעיקר בכל הקשור לעובדה שגופתו של בנם המנוח לא נותחה ובכך טושטשו לכאורה ראיות.

החייל סמ״ר במיל׳ אביעד פריג'ה שירה ביובל קסטלמן ז"ל הובא להארכת מעצר
מחבל ניסה לחטוף נשק מחייל בדרום הר חברון, נורה ונוטרל | צפו בתיעוד

בהיעדר נתיחה לא ניתן לקבוע איזה כדור היה קטלני וגרם למותו של קסטלמן. בני המשפחה מבקשים כעת לפתוח את קברו של יקירם ולשלוח את גופתו לנתיחה.

כזכור, יובל דורון קסטלמן ז"ל עבר במקום הפיגוע בירושלים עם רכבו, ויצא ממנו לכיוון המחבל. לאחר שנטרל את המחבל, הוא נורה ע"י חיילים שסברו כי הוא מחבל. האירוע קיבל תפנית אכזרית נוספת, כשעל פי עדי ראיה במקום, הוא הפציר בחיילים שלא לירות, ואף ירד על ברכיו. מצבו התדרדר ולאחר שעות שבהן נאבקו הרופאים על חייו, נקבע מותו בבית החולים.

עוד עלה מהחקירה כי קסטלמן הגיע לזירה לאחר שאחד הלוחמים חיסל מחבל אחד. בזמן הזה, למרות שקרע על ברכיו ונופף בידיו, החייל המשיך לירות לעבר פלג גופו העליון.

על פי נוהל פתיחה באש, גם אם מדובר במחבל שמרים ידיים בכניעה חובה להפסיק את הירי. בסרטונים, אכן נראה, כאמור, כי קסטלמן הרים את ידיו. הנשקים הועברו לבדיקת מעבדה בליסטית ושם יובהר על המשך החקירה. במהלך היום יובא החייל לדיון בבקשת צה"ל להאריך את מעצרו בבית דין צבאי. זאת, לאחר שנעצר באזהרה בתום חקירתו במשטרה צבאית חוקרת.