אמו של רס"ל (מיל') בן זוסמן ז"ל, בן 22 מירושלים ולוחם בחטיבה 401 בחיל ההנדסה הקרבית שנפל בקרב בצפון רצועת עזה התראיינה היום (רביעי) ב-103FM וסיפרה על הבן שהיה. 

פנים מול פנים נגד המחבלים: הקרב האחרון של בן זוסמן ובנימין נידהם | צפו

"בן הוא הבכור שלנו. נולד בבית שבו אנחנו חיים עד היום. בן מאוד אהב את ירושלים, אנחנו גרים באותו רחוב שבו נולדתי וגדלתי. בן גדל כמו בן בכור קלאסי, השקענו בו המון. הוא מאוד אהב רכבי חילוץ והצלה. היה לו לב מאוד מאוד גדול", סיפרה האם.

עוד הוסיפה: "בן היה גאה לשרת את המדינה, גאה ללבוש את המדים, גאה בדגל ישראל. הוא היה גאה ואנחנו חטפנו מכה קשה מאוד וכואבת, עם ישראל כולו ב־7 באוקטובר, אבל אנחנו לא יכולים להישאר שם. אנחנו לא שם, התאפסנו על עצמנו והתחלנו, אבל אנחנו לא יכולים שזה יהיה רגעי. אנחנו צריכים להמשיך את החוזק, את הגאווה. אנחנו עם מיוחד, עם שסבל מכות, אבל לא בוכה על העבר. אנחנו זוכרים את העבר, אבל אנחנו בונים, תורמים לעולם, תורמים לעצמנו, אנחנו חייבים להיות גאים בזה. יש לנו כל כך הרבה מתנות לעם שלנו, אנחנו חייבים להיות גאים בזה, דבר ראשון מול עצמנו כדי שנהיה חזקים ונסתובב בגאווה גדולה, באהבה גדולה, כי הכוח של האהבה הוא כוח חזק יותר מהכוח שממולו. אנחנו חייבים להתחזק כדי לנצח. אנחנו חייבים להתחזק, להיות מאוחדים. גם אתם. אם הייתי יכולה לקבל תמונה שאחרי כל תוכנית שלכם אתם בסוף מתחבקים, סבבה. אנחנו באמת צריכים להיות ביחד. בן היה כזה וגם אנחנו מנסים לחנך את הילדים שלנו. החיים מורכבים, אנחנו שונים, יש לנו מלא דעות, שאלוהים יעזור לכל הדעות שיש בו. אבל אנחנו חייבים להיות ביחד, מאוחדים, גאים, לשדר חוסן ועוצמה שזה כשלעצמו יפחיד את סינוואר וכל המחבלים מחרחרי רעתנו. אם מדברים על הלוחמה הפסיכולוגית שלו, אנחנו נעשה לוחמה פסיכולוגית טובה הרבה יותר". 

לדבריה, "אנחנו חזקים, יש לנו מלא יכולות, מלא תעצומות נפש. אנחנו נהיה חזקים, גאים ביחד, אוהבים. רבים בבית, אבל בחוץ יוצאים עם חזה מתוח ועם גב זקוף. אנחנו חייבים לנצח את זה. זה או אנחנו או הם ואנחנו באמת חייבים את זה לעצמנו ולילדינו כאן ולמדינה המשגעת שלנו. אנחנו חייבים להיות חזקים. אין אופציה אחרת".  

לסיום, ציינה: "אני חושבת שעם ישראל צריך לראות את כל חברי הקבינט יושבים ביחד, משדרים חוסן. אף אחד לא מושלם. לא משנה במי בחרתי, אבל זה לא בדיוק מה שקיבלתי, כן? אבל אני עדיין לא חושבת לרגע שצריך להפיל וזה. זה לא הזמן. אנחנו צריכים את מה שיש לנו כרגע שינהל את המלחמה הזאת בכל הכוח ושהאנשים האלה ייעזרו בכל האנשים החכמים שצריך ושישדרו לנו את הביחד, את העוצמה, את הכוח. רק ככה אנחנו נגרום לאויבים שלנו לראות כמה אנחנו חזקים, מלוכדים וכמה אנחנו ננצח אותם. שייצאו עם ידיים מורמות אחרי שהם יראו את החזה המתוח של ביבי, של גלנט, של גנץ, ביחד, עומדים, מסתכלים בעיניים ואומרים לסינוואר 'אתה בן מוות', ולכל המחבלים, 'אתם בני מוות כי אנחנו פה נחיה'. אנחנו צריכים לעמוד ביחד ההנהגה שיש כרגע, שתהיה חזקה, שתתן לכולנו את הגב שאנחנו צריכים, שיהיו ביחד, ישדרו עוצמה וננצח. רק ככה". 
  
סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM