"חרבות ברזל": התמרון הקרקעי של כוחות צה"ל ברצועת עזה נמשך, כשהקרבות המרכזיים מתרכזים סביב ג'באליה שבצפון הרצועה ושג'אעיה שבמזרח העיר עזה. בתוך כך היום (חמישי) הופצו ברשתות החברתיות תמונות נדירות יחסית, של עשרות שבויים, מחבלי חמאס, שנעצרו על ידי לוחמי צה"ל בלב העיר עזה.

על פי התיעודים, השבויים, מחבלי חמאס, שנעצרו בסמוך לכיכר "פלסטין" המרכזית, בעיר עזה, הועלו על משאיות שעשו את דרכן חזרה לישראל. אותם שבויים ייחקרו על ידי השב"כ, במטרה להוציא מהם נכסים מודיעיניים שיסייעו להמשך הלחימה ברצועה.

תיעודים:

לקיחת שבויים בעיר עזה (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
לקיחת שבויים בעיר עזה (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

לקיחת שבועיים בעיר עזה (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
לקיחת שבועיים בעיר עזה (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

בשכונת הענק שג'עייה נשארו כוחות אחרונים של חמאס שעדיין פועלים באופן מסודר, לאחר שצה"ל הגיע לשליטה מבצעית ברוב השטחים שמצפון לוואדי עזה. מאז קריסת ההפוגה נערכים במקום קרבות קשים ועצימים, וההערכה היא שמחבלי חמאס שנמצאים במקום מנהלים קרב הקרבה עד הסוף. ייתכן כי הקרב הקשה על סג'עייה יהפוך לאחד מסמלי המלחמה הנוכחית, בדרך למיטוט יכולות חמאס.

כוחות צה"ל מתקדמים באופן מדוד אך עקבי, ופועלים בלב השטח הבנוי ולא בפאתיו. סג'עייה נחשבת למעוז קשה של חמאס, וגם בסבבי לחימה קודמים כמו צוק איתן ועופרת יצוקה נערכו בה קרבות קשים. בהקשר זה זכור אסון הנגמ"ש ובהם גם אורון שאול, שהוכר כחלל צה"ל שמקום קבורתו לא נודע. במקביל, גם בג'בלייה מנהלים לוחמי צה"ל קרבות עם מחבלי חמאס שעודם פועלים בשכונה, וההערכה היא שהימים הקרובים צפויים להיות קשים בטרם תשיג ישראל שליטה במוקדים הללו שעוד נותרו בצפון הרצועה.

(התמונות בכתבה פורסמו לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected])