הותר לפרסום: רס"ר (מיל') גל מאיר איזנקוט, בן 25 מהרצליה, לוחם בגדוד 699, עוצבת 'חצי האש', נפל בקרב ברצועת עזה. עם פתיחת המלחמה, שנכפתה על ישראל לאחר טבח ה-7 באוקטובר, מונה אביו, השר איזנקוט, לחבר משקיף בקבינט המלחמה בו חברים ראש הממשלה נתניהו והשרים גלנט וגנץ. בזמן התקרית הקשה איזקנוט היה בסיור עם הכוחות בדרום. את הבשורה הקשה קיבל מהרמ"ט במהלך הסקירות המבצעיות, ומיד עזב את המקום.

יום לאחר שהחלה המלחמה ב-7.10, אמר: "אני עומד לנהל את המלחמה כאילו הבן שלי בחזית התמרון והבת שלי חטופה בעזה. הבת שלי לא חטופה, אבל הבן שלי כן בחזית". הלווייתו של גל איזנקוט ז"ל תיערך מחר בשעה 11:00 בבית העלמין הצבאי בהרצליה.

רס״ר (מיל׳) גל מאיר איזנקוט ז''ל (צילום: דובר צה''ל)
רס״ר (מיל׳) גל מאיר איזנקוט ז''ל (צילום: דובר צה''ל)

עוד הותר לפרסום כי רס״ם (מיל׳) יונתן דוד דיטש, בן 34, מחריש, לוחם בגדוד הסיור 6623, עוצבת 'חוד החנית' (55), נפל בקרב בדרום רצועת עזה. בנוסף, שני לוחמים במילואים, לוחם ופרמדיקית מגדוד 53, עוצבת 'ברק' נפצעו באורח קשה. בנוסף, קצין לוחם מסיירת הנח"ל נפצע באורח קשה.

במערכת הפוליטית ספדו, הנשיא יצחק הרצוג: "מיכל ואני דואבים וכואבים באבלם העמוק של גדי וחנה איזנקוט על נפילת בנם גל בקרבות ברצועת עזה. גדי סיפר לי לא אחת על גל, שהיה תבנית נוף משפחתו – ערכי, חותר למצוינות, ואהוב על כולם. כל חייו מקדיש גדי לביטחון ישראל, לצה״ל ולמדינה והיום הוא ומשפחתו משלמים מחיר כבד מנשוא". 

"אנחנו בוכים אתכם. אנחנו מחבקים אתכם", כתב ראש הממשלה בנימין נתניהו. עוד הוסיף: "גל היה לוחם אמיץ וגיבור אמיתי. אנו שולחים תנחומים מעומק ליבנו למשפחתכם ולמשפחות כל נופלינו הגיבורים. העם עוטף אתכם באהבה ובהוקרת תודה - היום ולתמיד. מה גדול הכאב. מה עמוק הצער.  ממשלת ישראל ואזרחי ישראל אבלים יחד אתכם. גיבורינו לא נפלו לשווא, נמשיך להילחם עד לניצחון".