תחקיר שפורסם היום (חמישי) ב"ניו יורק טיימס" האמריקאי, עוסק באופן איסוף המודיעין של ישראל על תכניות ארגון הטרור חמאס. "במלחמה הזו, אנחנו עדים למשהו שלא ראינו במלחמות קודמות", ציין תת אלוף הישאם אבראהים , קצין שריון ראשי, מפקד חטיבה 460. 

אזרח כבן 60 נהרג מפגיעה ישירה ברכב מירי נ"ט בגבול הצפון
העיר חצי משותקת": כך השתנו החיים באחת הערים המרכזיות בצפון

בתדרוך שנערך לאחרונה בקריה, נחשפו מפות, עלונים, משדרים, טלפונים, מצלמות וידאו, ווקי טוקי, מחברות ומחשבים שונים. רבים מהממצאים אף נאספו מגופותיהם של מחבלים. 

סיכול חוליית נ"ט בעזה (צילום :דובר צה"ל)

העיתונאים שלקחו חלק בתדרוך בקריה, השתמשו בכפפות בעת שבחנו את החומרים, משום שהם היו מוכתמים בדם. כמו כן, הוצגו גם פרטים אישיים שונים של פעילי טרור. 

חלק מהמסמכים תיארו מידע רב על טקטיקות חמאס ועל מערכיו הצבאיים. בתוך כך, מוקדם יותר היום (חמישי) הופצו ברשתות החברתיות תמונות נדירות יחסית, של עשרות שבויים, מחבלי חמאס, שנעצרו על ידי לוחמי צה"ל בלב העיר עזה.

לקיחת שבועיים בעיר עזה (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
לקיחת שבועיים בעיר עזה (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

על פי התיעודים, השבויים, מחבלי חמאס, שנעצרו בסמוך לכיכר "פלסטין" המרכזית, בעיר עזה, הועלו על משאיות שעשו את דרכן חזרה לישראל. אותם שבויים ייחקרו על ידי השב"כ, במטרה להוציא מהם נכסים מודיעיניים שיסייעו להמשך הלחימה ברצועה.

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]