אופיר יחזקאלי, סגן ראש עיריית קריית שמונה, התראיין הבוקר (שבת) בחדשות 13, והתייחס למצב הקשה של תושבי העיר. "תושבי קריית שמונה פוזרו בכל הארץ, מה שמטריד אותנו זה בעיקר החינוך של הילדים ומשפחות הרווחה שמתדרדרות", ציין.

צה"ל ברצועת עזה: כמה זמן יימשך השלב הנוכחי בלחימה?
במהלך הלילה: אזעקות בעוטף ובגליל העליון; צה"ל תקף מטרות חיזבאללה | עדכונים שוטפים

עוד הוסיף כי "אני מבין שלא רוצים לפתוח חזית שנייה. אבל צריך להבין שכרגע המציאות היום, היא שמי שקובע את הקצב בדרום זה חיזבאללה. הוא קובע מתי לזרוק נ"ט".

תקיפת עמדת התצפית המאויישת של חיזבאללה (צילום :דובר צה"ל)

הוא סיפק דוגמא למצב הבעייתי שאליו נקלעו: "במהלך הימים האחרונים, קוראים לתושבי הצפון שפונו, למצוא משרות באזורים שאליהם הם פונו. אני חושב על היום שאחרי, איך אחרי זה המשפחות הללו שהילדים שלהן נכנסו למסגרות, וההורים מצאו עבודה, יחזור?". 

"צריך להבין מה זה עושה להתיישבות היהודית בטווח הארוך", הדגיש יחזקאלי, והוסיף: "קריית שמונה היא עיר חזקה. עיר שספגה לאורך השנים. אנחנו מאמינים בה ונחזור אליה. אף פעם לא פינו את העיר בצורה כזאת. לא במציאות שבה עוד לא באמת נפתחה האש בצורה מאסיבית כזו. מה שמטריד אותי, זה שבסוף היוזמה של חיזבאללה, הוא קובע את הקצב". 

סגן ראש העיר המשיך את הביקורת: "אנחנו איבדנו את היוזמה ומהססים. לא מציירים פתרונות ביטחוניים. אנחנו שומעים על 'הגנה התקפית'. זה עצבן אצלנו כשאמרו שהרחיקו את חיזבאללה מהגבול, אבל זה לא נכון. 

בתוך כך, צה"ל תקף הלילה שורת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון, ביניהן מספר מפקדות מבצעיות ששימשו את ארגון הטרור. כמו כן, במהלך הלילה זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל, צה״ל הגיב באש לעבר מקורות הירי.