דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי, חשף היום (שבת) תיעוד חדש ממנו עולה כי אנשי חמאס מכים וגונבים מזון ואספקה ​​הומניטרית מתושבי רצועת עזה. 

חוסל או ברח? בעזה לא מבינים לאיפה נעלם הדובר המתרברב של חמאס
פוליטיקה בזמן מלחמה: כך פועלת רשת המודעין של נתניהו בליכוד | אנה ברסקי

בתיעוד, ניתן לראות כי אנשי חמאס הכו אזרחים עזתים בשכונת שג'עייה ובזזו אסקפה הומניטרית ​​שהוכנסה לרצועת עזה. בסרטונים שצולמו על ידי צה"ל מופיעים אנשי חמאס שלוקחים ציוד מאזרחים, מעמיסים אותו על מכונית חמאס, מכים אזרחים ואז מסיעים את מכוניותיהם למקום שקשור לארגון הטרור. 

צפו:

כמו כן, חשף דובר צה"ל בערבית כי ארגון הטרור חמאס שיגר אתמול את מטח הרקטות למרכז, מתוך האזור ההומניטרי אל-מוואסי שבדרום הרצועה. כמו כן, הוא אף מסר כי מקור השיגור נמצא 20 מטר בלבד מבית ספר.

"פגזי הרקטות נפלו בתוך שטח הרצועה וסיכנו את חייהם של עזתים רבים", ציין. בתוך כך, במהלך פעילות של לוחמי צוות הקרב של חטיבה 551 אתמול, נמצאה בובת דובי שהוסוו בתוכה נשק צלפים ותחמושת בתוך בית ספר. כמו כן, בבית ספר סמוך נמצאו אמצעי לחימה שהוסוו בתוך כיתות לימוד, חלקם הוחבאו בשקיות של אונר״א.

חשיפה דרמטית  (צילום: דובר צה''ל)
חשיפה דרמטית (צילום: דובר צה''ל)

כמו כן, מוקדם יותר פרסם דובר צה"ל את הממצאים שנמצאו במסגד ובית ספר בעיר. לוחמי חטיבת כפיר איתרו הלילה (בין שישי לשבת) רובי קלצ'ניקוב ורימונים בכיתת לימוד בבית ספר בשג'עייה. במהלך הפעילות, הותקלו הכוחות, ובחילופי האש חוסלו כמה מחבלים.