‏מכון המחקר האמריקני ICW העריך הבוקר (ראשון) כי לפחות שבעה גדודים של חמאס קרסו ושישה מגדודיו לקראת קריסה. מהניתוח שערך המכון עולה כי למעשה, שתי חטיבות - עזה וצפון - מתקרבות להתמוטטות, ואיתן תיפול למעשה צפון הרצועה.

בתוך כך, בימים האחרונים התרחשו אירועי כניעה של מחבלים לא רק בצפון הרצועה אלא גם בח'אן יונס שבדרומה. המחבלים שנכנעו בימים האחרונים והסגירו את עצמם לידי צה״ל סיפרו בחקירותיהם שהם מסרו את נשקם בין היתר כי איבדו קשר עם ההנהגה.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מחבלי חמאס נכנעים (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')
מחבלי חמאס נכנעים (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

כזכור, גם שר הביטחון יואב גלנט התבטא בסוף השבוע על כך שהוא מזהה סימני שבירה בחמאס, ובהדלקת נרות עם לוחמים אמר כי "אני רואה את הסממנים שמעידים על השבירה שמתחילה בתוך עזה. ולכם ולכן יש חלק מרכזי בעניין הזה. ואני רוצה שתדעו שעם ישראל כולו מאחוריכם".

"אין עוד שטחים כאלה בעולם בהכנה להגנה – מתחת לקרקע, מעל הקרקע, בניינים גבוהים, מערביים וכן הלאה. ולכן, התהליכים הם איטיים, שיתוף פעולה של חיל האוויר, כוחות היבשה, חי"ר, שיריון, הנדסה, ארטילריה מסייעת, כוחות ים מסייעים, הכל עטוף עם מודיעין חזק ומערכת פיקוד ושליטה טובה. ולכן, המכונה הזאת נוסעת, היא מכרסמת את עזה, היא מכרסמת את החמאס, אבל זה לוקח זמן, והיעדים שלנו הם מאוד ברורים – אנחנו מתכוונים לחסל את ארגון החמאס", הוסיף גלנט.