ראש הממשלה הקטארי מוחמד א-תאני אמר היום (ראשון) שמדינתו תמשיך ללחוץ על ישראל וארגון הטרור חמאס להגיע להפסקת אש, למרות "הסיכויים שהצטמצמו". עוד רמז כי לחץ צבאי לא יביא לשחרור חטופים מהרצועה, והדגיש כי עד כה רק משא ומתן בין הצדדים הביא לכך. 

ליברמן טוען: זו הדרך היחידה בה יהיה ניתן לשחרר חטופים

כזכור, לאחר שאושר מתווה עסקת החטופים, אמר שר הביטחון יואב גלנט: "אנחנו עומדים בפני קבלת החלטות חשובות. מה שהביא לתוצאה אליה אנחנו מייחלים שנגיע זו הפעולה הנחושה והקטלנית של כוחות צה"ל. כתוצאה מהחלטה שקיבלנו - להעצים את התמרון, להיכנס לתוך השטח ולהגביר את הלחץ על חמאס - יש סיכוי להביא למתווה לשחרור חטופים".

מוקדם יותר היום התייחס לנושא יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בראיון ל-103FM, ואמר: "אין ספק שההתחייבות של המדינה זה לשחרר את החטופים. מי שכרגע מטרפד כל ניסיון לשחרר את החטופים זה חמאס. על רקע זה גם לא מובנת לי עמדת ישראל שאנחנו ממשיכים שם להזרים דלק וסיוע הומניטרי וכל מיני דברים נוספים. הדרך לשחרר את החטופים זה רק להגביר לחץ. רק בהגברת לחץ נוכל לשחרר את החטופים. כמו שראינו, המו"מ התפוצץ. אני לא רואה נכונות לעצור לכמה ימים מצד חמאס. אנחנו מנהלים מו"מ עם עצמנו. חמאס מסרב לנהל כרגע מו"מ. הוא רוצה שאנחנו נוציא את הכוחות מרצועת עזה".