השר לשעבר חיים רמון, שוחח הבוקר (שלישי) עם בן כספית וינון מגל בתכניתם ב-103FM, והתייחס לתקופת המשא ומתן בין ישראל לחמאס על עסקת חטופים, בתקופת ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. "נסעתי לירושלים, הייתה עסקה, קרוב ל־400 מחבלים, חלקם רוצחים קשים, ואז ברק הלך לאוהל. אולמרט רצה לחתום על עסקה שהייתה שליש. זה לא אותה עסקה, לא דומה, אפילו לא מתקרבת", ציין. 

בוקר מתוח בצפון: שיגורי רקטות מלבנון, צה"ל תקף בתגובה
בלי בושה: בכירה באו"ם תקפה את ישראל ורמזה לשואה - ״כאילו לא למדנו כלום"

עוד הוסיף כי "גם אני רציתי לחתום על עסקה של 200. בא נתניהו ואמר 'לא נשחרר עשרה רוצחים קשים, אלא אלף', זה ההבדל. חשבתי שהעסקה היא כרוניקה של טרור ידוע מראש". 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הוא האשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "קרוב ל־400 היו צריכים להיות משוחררים. התנגדתי לעסקה, חשבתי שהיא לא נכונה ושזו כרוניקה של טרור ידוע מראש. רוצחים פלוס סינוואר וכל המתועבים הם אלה ששוחררו בעסקה של ביבי. בעסקה של אהוד הם לא היו".

"ראש הממשלה אחראי לכך שתוך זמן קצר נרצחו 15 ישראלים על ידי משוחררים, הוא אחראי לכל הדברים הללו", אמר רמון בסיום דבריו. "תוכנית טראמפ הייתה מדינה פלסטינית", תקף. 

בתגובה, השיב מגל: "אין לך טיפת יושרה. הבטחת שלא תהיה חמאסטן. איפה אולמרט ובנט? אבי אבות הטומאה זה אתה, פרס ורבין שהבאתם את הרוצחים הללו ונתתם להם שטח ונשק. אתם הבאתם אותם, אתה רצית שתהיה פה מדינה פלסטינית. אתה הבאת את הרוצחים הללו ואתה תיזכר לדיראון עולם. אתה אשם. אתם הבאתם את הקטסטרופה על מדינת ישראל. ביבי הציל את ישראל". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM.