המטח למרכז הארץ: פגיעה ישירה אירעה היום (שני) בכביש בחולון, יצרה בור עמוק וגרמה לשריפת כלי רכב ולנזקים לחלונות ותריסים בדירות סמוכות. למרבה המזל, האירוע לא הסתיים באסון ואדם אחד נפצע באורח קל עד בינוני מפגיעת רסיס ברגלו.

הותרו לפרסום שמות חללים; מטח למרכז והשפלה - פגיעה ישירה בחולון
סמוטריץ' במסר תקיף לחיזבאללה: "נשטח את לבנון וביירות"

הפגיעה אירעה במרכז כביש ברחוב משה הס בחולון. כתוצאה מרסיסים נפגעו מספר רכבים ונגרם נזק למבנה ולרכוש, אך ללא חשש קריסה על פי המהנדסים במקום.

"שמענו אזעקה ונכנסו לממ"ד. אחרי זמן קצר היה פיצוץ חזק ומהדף הדלת נפתחה. המתנו עוד כמה דקות וכשיצאנו למרפסת ראינו את הנזקים ברחוב. היה כאן ממש נס חנוכה שהרקטה לא פגעה בבניין", סיפר תומר, המתגורר בדירה בבניין סמוך. יוני, דייר נוסף סיפר: "כששמעתי את האזעקה רצתי לממ"ד וישבתתי בפנים. שמעתי בום מאוד רציני, ניפוץ של שמשות והתמונות בבית עפו. אחרי שיצאתי מהממ"ד ראיתי רכב שרוף ובכביש נוצר בור גדול. גם היה ריח חזק של גז מבניין סמוך, היה כאן נס חנוכה".

ראש עיריית חולון, מוטי ששון, שהגיע למקום, אמר: "קורים ניסים בחולון והפעם היה לנו נס בחנוכה, כשהטיל נפל על רכב ולא על בניין. התושבים שומרים על הנחיות פיקוד העורף וזה חשוב מאוד. חשוב להיכנס לממ"ד בכל אזעקה שנשמעת". ששון הנחה את כלל גורמי העירייה, לרבות הביטחון, התשתיות, הרווחה, שפ"ע והפיקוח העירוני לפעול להחרה מהירה של המצב לקדמותו ומתן כל סיוע נדרש.

הנזק ברחוב בחולון (צילום :דוברות מד"א)

בנוסף, שוטרי תחנת חולון ולוחמי כב"ה חילצו שלושה אזרחים שהיו לכודים בתוך מבנה בסמוך לנפילה בחולון. בני המשפחה חשו בטוב ולא נזקקו לטיפול רפואי. כמו כן, חבלני מחוז ת"א זיכו את הזירה ובשלב זה הסירו חשש ממפגעים נוספים. 

לאחר פינוי שטח הנפילה על ידי כוחות ההצלה והחבלנים, החלה העירייה בעבודות להחזרת מצב הרחוב לקדמותו. למקום גם הגיעו אנשי מס רכוש ועובדות סוציאליות, לצורך מתן סיוע ככל שנדרש לדיירים שדירותיהם נפגעו.

הנזק לרכב בחולון (צילום: אבשלום ששוני)
הנזק לרכב בחולון (צילום: אבשלום ששוני)

במהלך המטח, נשמעו אזעקות במספר רב של ערים ויישובים במרכז הארץ, ביניהם: תל אביב, חולון, כפר חב"ד, בית דגן ואזור. כמו כן, נשמעו אזעקות בדרום, בשדרות, איבים וניר עם. 

אזור הנפילה בחולון. (צילום :אבשלום ששוני)

פגיעה ישירה בחולון (צילום: דוברות מד''א)
פגיעה ישירה בחולון (צילום: דוברות מד''א)