היום (שני) הותרו לפרסום שמותיהם של שלושה חללי צה"ל שנפלו בקרבות בדרום רצועת עזה, שלושתם היו בשירות מילואים. רס"ן רומן ברונשטיין ז"ל, סרן אליה יאנובסקי ז"ל, רס"ר ארי יחיאל זנילמן ז"ל.

ברונשטיין ז"ל, בן 46 מבת ים, היה קצין הדרכה בגדוד 8111 בחטיבה 5, ואב לשלושה ילדים.

ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, ספד לו: "העיר בת ים אבלה על נפילתו של בן העיר רס"ן (מיל׳) רומן ברונשטיין, גיבור ישראל, שנפל אתמול בקרב בדרום רצועת עזה. רומן היה מטובי בנינו, מלח הארץ, שחינך את שלושת ילדיו לאהבת העם והארץ ונפל בהגנה על המולדת".

ברוט שיתף: "אמש בבית המשפחה בנו הבכור הראה לי תמונות וסיפר לי שהוא זכה לחגוג בר מצווה רק לפני שבועיים בגבול עזה, יחד עם אבא רומן וחבריו הלוחמים. כעת הוא ביקש להגיד את הקדיש על קבר אביו, יחד עם הרב הצבאי שליווה אותם בבר המצווה. כולנו מחבקים את המשפחה ונמשיך ללוות אותה לכל אורך הדרך".

חברו בן, סיפר בעצב: "הייתי בצוות שלו במילואים, חבר למילואים שלי וחבר לחיים. הוא התנדב למילואים בגיל 467. עד לפני כשבועיים היינו ביחד, עשינו בר מצווה מטורפת עם רב צבאי, המג"ד אישר ודניאל עלה לתורה. הוא התלבט אם לעשות את בר המצווה והיכן, ובסוף החליט לא לפספס ולעשות בר מצווה במקום שהכי אהב – הצבא והמשפחה והילד הגיעו. כולם בגדוד אהבו את רומן. לפני שלושה שבועות נכנס לרצועת עזה וביקש לשמור על אשתו והילדים. בפעם הראשונה הוא היה במלחמה בלעדיי, התגייסתי איתו, נפצעתי ויצאתי משם. אביתר שנהרג שעמד מאחורי קיר סמוך למטען. אני ניצלתי, כי נפצעתי ולא נכנסתי. רומן היה מלח הארץ, ציוני אמיתי, אוהב את צה"ל. מבחינתו, הצבא היה מחוץ לוויכוח, פרה קדושה".

עוד הוא סיפר, כי אביו היה בדרגת אלוף משנה בברית המועצות. רומן עלה בגיל 16 במסגרת תוכנית נעלה וההורים עלו אחריו.. "רומן היה אדם מלח הארץ, היה מרכז המשפחה, הוא מותיר חלל עצום".