"חרבות ברזל": גורמים ישראלים רשמיים הזהירו את ארגון חיזבאללה שיסיג את כוחותיו מגבול לבנון ויפסיק את התקיפות נגד ישראל, כדי למנוע זליגה למלחמה, כך דווח היום (שני) ב"וושינגטון פסט". גורם צבאי ישראלי מסר לעיתון האמריקאי כי "אני לא חושב שחיזבאללה באמת מבין שהנפש הישראלית השתנתה לאחר ה-7 באוקטובר".

על פי גורמים ביטחון מקומיים, המיקוד העיקרי של הצבא הישראלי הוא בעזה, אך ישנם כמאה אלף חיילים לאורך הגבול הצפוני. במקביל, לדברי אותם גורמים, כוח רדואן של ארגון הטרור, החל להשתמש בכלי נשק חדשים כולל סוג חדש של רקטה "בורקאן" המסוגלת לשאת יותר מחצי טון חומר נפץ, ועל פי אנליסטים, גרמה לנזק רב למוצב ישראלי. לאור הקטלניות של הרקטות, חיזבאללה השתמש, כך על פי הדיווחים, רק בקומץ קטן מהן.

חיילי צה''ל בגבול הצפון (צילום: Ayal Margolin/Flash90)
חיילי צה''ל בגבול הצפון (צילום: Ayal Margolin/Flash90)

רקטת הבורקאן של חיזבאללה היא חלק מהארסנל העצום שיש לארגון הטרור, ובו למעלה ממאה וחמישים אלף טילים. על פי האנליסטים, חיזבאללה גם מחזיק במספר טילים מדויקים מונחי GPS המסוגלים לפגוע בכל נקודה בשטח ישראל. בנוסף, חיזבאללה הרחיב מאוד את השימוש שלו בטילי הנ"ט מסוג "קורנט", מאז החלה הלחימה בחודש אוקטובר.

כוחות יוניפי"ל העבירו בשבוע שעבר מסר מישראל לחיזבאללה כי כל מה שזז בגבול עם לבנון, עד לעומק של שלושה ק"מ, בין אם אזרחי או צבאי, נחשב למטרה לגיטימית לכוחותיה. בעקבות כך, העיתון הלבנוני אל-אח'באר, המזוהה עם חיזבאללה, דיווח כי אם ישראל תיישם זאת, הארגון יכלול גם כן כל מה שנע בעומק שלושה ק"מ בשטח ישראל כמטרה לגיטימית. 

במקביל, ערוץ אל-חדת' הסעודי דיווח כי מפי מקורותיו, כי ישראל הסכימה שחיזבאללה ישאיר כמה אתרי תצפית אם זה בשיתוף עם הצבא הלבנוני וכוחות של צרפת. לפי הדיווח, התנאי של ישראל היה שצבא לבנון יוצב בדרום המדינה יחד עם כוחות צרפתיים. עוד דווח כי ישראל דורשת פיקוח של וושינגטון והגבלה של הנשק מדרום לנהר הליטני לצבא הלבנוני בלבד.