פרשן "וול סטריט ג'ורנל", וולטר ראסל מיד, כתב אתמול (רביעי) טור דעה לאחר ששהה בארץ, ובו מסקנה אופטימית ומפתיעה לישראל, אחרי ה-7 באוקטובר: "המדינה היהודית והתנועה הציונית יוצאים מהמשבר הזה חזקים מתמיד. זו המסקנה שלי משבוע בישראל". וולטר ראסל מיד הוא אקדמאי אמריקאי, מומחה למדיניות חוץ שאף לימד ב"ייל", ובעל טור קבוע ב"וול סטריט".

עדות התיאלנדי נתנה בשורה משמחת למשפחת החטוף, אבל חשפה מחדל אחר

מתנדבים בחקלאות בעוטף עזה (צילום: פרטי)
מתנדבים בחקלאות בעוטף עזה (צילום: פרטי)

"הגעתי לכוחות בצפון ובדרום, סיירתי באזור קיבוצי עוטף עזה שנכבשו על ידי חמאס, ונפגשתי עם בכירי ממשל ישראלים ועם ניצולים מה-7 באוקטובר", מספר. "ישראל יותר מאוחדת, האזרחים בה מוכנים להילחם עבור המדינה שלהם יותר מתמיד, והיהודים מסביב לעולם חידשו את הקשר לציונות".

הוא סיפר כי דיבר עם מנהיגי ההפגנות נגד המהפכה המשפטית ושמע מהם "רק התחייבות לתמוך בממשלה במהלך המלחמה". בטור הוא מסביר שגם כאשר התחדשו ההפגנות שדורשות מנתניהו להתפטר, וגם כאשר "חילוקי דעות עמוקים מבעבעים מתחת לפני השטח" - הן לא משפיעות על נחישות ישראל במלחמה. "ישראלים מכל המחנות הפוליטיים נחושים לשים את הביטחון הלאומי במקום הראשון עם סיום המלחמה", כתב.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

חרדים לחקלאות - בני הישיבות נרתמו לסיוע לחקלאי הדרום והעוטף  (צילום: יוסי זליגר)
חרדים לחקלאות - בני הישיבות נרתמו לסיוע לחקלאי הדרום והעוטף (צילום: יוסי זליגר)

"מומחי צבא ישראליים, כולל מבקרי הממשלה, סוברים כי המלחמה מתנהלת בצורה סבירה", משתף. "ישראל מכוונת לשילוב עמוק יותר במזרח התיכון". הוא ציין כי אפילו מנהיגים ערביים שמנסים לקדם את העולם הערבי, מבינים ומעריכים יותר מתמיד את הערך של ישראל כחזקה, שתוכל לתרום יותר לביטחונם ולשגשוגם.

בנוגע להפגנות הפרו-פלסטיניות המתקיימות ברחבי ארה"ב, הוסיף וולטר כי "שונאי היהודים, שגברו על מפגינים שלווים ברחובות ובקמפוסים של ארה"ב, פגעו מאוד בתומכי הפלסטינים בעלי דעות המרכז. אלו מזכירים לאמריקאים שקנאות אנטי-יהודית, והבורות שזו מטפחת, מאיימים על יסודות החיים האמריקאיים". הוא אף הזכיר את הרצל, שתנועתו בעד הקמת מדינה יהודית קמה לאחר האנטישמיות שחווה באירופה.

בנוגע ל-7 באוקטובר הוא טוען, "האויבים הגרועים ביותר של ישראל צריכים להודות רק לעצמם. הברבריות הבלתי נתפסת של התקפות חמאס איחדה וחיזקה את ישראל, ולא השיגה דבר לעם הפלסטיני", והוסיף, "בהתבסס על מה שהם שומעים מחברים וקרובי משפחה מעבר לים, ישראלים רבים מאמינים שמאות אלפי מהגרים יהודים חדשים עשויים לצאת לדרכם בקרוב. אלו מהגרים שיחזקו את הבסיס הדמוגרפי היהודי של ישראל וימשכו את הפוליטיקה שלה ימינה".

"לבנתיים ישראל התאוששה מהשוק של ה-7 באוקטובר, והיא בדרך להחזיר את ההרתעה", סיכם.