שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן הציג היום (שלישי) את מספר הטלפון של מנהיג חמאס יחיא סינוואר בדיון על הפסקת אש בעזה שהתקיים בעצרת האו"ם, ועקץ את הקהילה הבינלאומית: "רוצים הפסקת אש? תתקשרו אליו".

ארה"ב הטילה וטו על הצעת האו"ם להפסקת אש; ארדן: "מודה לנשיא ביידן"
"זה לא אושוויץ, זה חמאס": גלעד ארדן בנאום מטלטל בעצרת האו"ם

בתום הדיון, העצרת הכללית של האו"ם החליטה ברוב של 153 מדינות בעד, ו-10 מנגד שהצביעו נגד כי יש לקיים "הפסקת אש מיידית ברצועת עזה".

המדינות שהתנגדו להצעה: ארה"ב, ישראל, צ'כיה, מיקרונזיה, פרגוואי, פפואה ניו גיני, ליבריה, נאורו, גוואטמלה ואוסטריה.
מי שנמנעו באופן מפתיע הן גרמניה והונגריה, כמו גם ארגנטינה, בולגריה, קייפ ורדה, קמרון, גינאה המשוונית, גאורגיה, איטליה, ליטא, מלאווי, איי מרשל, הולנד, פלאו, פנמה, רומניה, סלובקיה, דרום סודן, טוגו, טונגה, אוקראינה, בריטניה ואורוגוואי.

אתמול, העבירה שרת החוץ של גרמניה ביקורת על ישראל, ואמרה כי "אנו מצפים מישראל לאמץ אסטרטגיה להקל על חיי הפלסטינים. יותר מדי חפים מפשע מתו במלחמה".

כזכור, מועצת הביטחון של האו"ם כבר התכנסה במהלך סוף השבוע על פי דרישת מזכ"ל הארגון, אנטוניו גוטרש, ודנה במלחמה ברצועת עזה. ההצבעה על ההחלטה להפסקת אש הומניטרית נפלה באותו הדיון לאחר שארה"ב הטילה וטו על ההצעה. עם זאת, 97 מדינות באו"ם קראו להפסקת אש מיידית.

ארדן הגיב לאחר שההצעה לא עברה, והודה לאמריקאים: "אני מודה לארצות הברית ולנשיא ביידן על העמידה האיתנה לצידנו. מעט מן האור דחה הרבה מן החושך. מזעזע, שבשעה שחמאס יורה טילים על גוש דן ממרכזי אוכלוסיה בדרום עזה, האו״ם עסוק בדיון מנותק על החלטה מעוותת המופנית לצד הלא נכון ואפילו לא מגנה את חמאס. הפסקת אש תתכן, רק עם השבת כל החטופים והשמדת החמאס".

גוטרש, שהדיון התקיים כאמור ביוזמתו, נשא נאום ארוך שבו פירט את התוצאות הקשות שמלחמת צה"ל בעזה גרמו וגורמות לאוכלוסייה האזרחית.

בסוף נאומו, הזכיר המזכ"ל והתייחס לסיבות שגרמו לפרוץ המלחמה. "אני מגנה את ההתקפות ומזועזע מהדיווחים על אלימות מינית.. אין בצדקה להריגת 1,200 איש כולל 33 ילדים.. 130 חטופים עדיין בשבי ואני קורא לשחרורם המיידי". לדברי המזכ"ל, "הברוטליות של החמאס לא יכולה להצדיק את הענישה הקולקטיבית של הפלסטינית".