צה"ל התיר הבוקר (רביעי) לפרסום כי מפקד גדוד 13 של חטיבת גולני, סגן אלוף תומר גרינברג, נפל בקרב בשכונת שג'אעיה שברצועת עזה. באירוע נהרגו עוד שישה חיילים. מדובר באסון נוסף לחטיבת גולני, לאחר שב-7 באוקטובר איבד גדוד 13 מספר לא נתפס של 41 לוחמים, כשהיום מצטרפים אליהם שניים נוספים - סא"ל גרינברג ומפקד פלוגה בגדוד רס"ן רועי מלדסי.

חסרי אחריות ובושה: חברי הממשלה הגיעו לתחתית חדשה | בן כספית
אחרי מתקפתו של סמוטריץ': פקידי האוצר מחכים להתנצלות

ביומה השישי של הלחימה, ב-12 באוקטובר, קיבץ סא"ל גרינברג את לוחמיו לשיחה, ובה השווה את מבצע "חרבות ברזל" למלחמת יום הכיפורים, תוך שהוא מחזק את לוחמיו עם מילות הערכה. שיחה, שמקבלת עכשיו משמעות מצמררת.

"חבר'ה, גדוד 13 גיבורים. תראו מה זה, הנבואה שהגשימה את עצמה. דור יום הכיפורים, אחד לאחד", אמר סא"ל גרינברג.

"עוד 10 שנים יהיה מג"ד גיבור לגדוד 13, עם לוחמים גיבורים, חלקכם כבר תהיו הורים. הוא יקפיץ את הגדוד ביום כיפור ויספר עליכם, ויראה תמונות של ההרוגים שלנו", המשיך.

"אז כנראה שאתם לא כאלה מפונקים, ולא פחות גיבורים, וכנראה שאתם לא דור האייפון. אז כל הכבוד לכולם, אני גאה אחד אחד במי שעומד פה, אבל זו רק ההתחלה", הבהיר ללוחמיו.

הסרטון בכתבה פורסם לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]