סא"ל תומר גרינברג ז"ל נפל אתמול (שלישי) בקרב ברצועה בצפון העיר עזה בשכונת סג'ועיה, לאחר התקלות במארב מחבלים שהפעילו נשק נגד טנקים. הוא היה בן 35, היה נשוי לאשירה, ואב לילדה בת 4 בשם ארבל. הם גרו בקיבוץ אלמוג ובנו בית מצפון לים המלח, ותומר היה אמור להתקבל שם לחברות בקיבוץ עם משפחתו. היום (רביעי) ספדו לו באלמוג.

הותרו לפרסום שמות שני חללים נוספים 

מטענים וירי בקסבה של שג'אעיה: הפרטים על התקרית בה נהרגו 9 לוחמים

כך פרסם צוות החירום היישובי (צח"י) של הקיבוץ: "קהילה יקרה, אנחנו מודיעים בצער ובכאב: סא"ל תומר גרינברג נפל אמש, יום שלישי 12.12.23 כ"ט בכסלו תשפ"ד, בקרבות ברצועת עזה. תומר, בעלה של אשירה ואבא של ארבל, מג"ד גדוד 13 של גולני, לחם בגבורה מאז ה-7 באוקטובר והוביל את חייליו באומץ לב, במקצועיות ובנחישות לאורך שבועות ארוכים של קרבות קשים. אנא הימנעו מהגעה לבית המשפחה עד לאחר ההלוויה. אנו משתתפים בצער המשפחה. יהי זכרו ברוך".

"כשידענו שתומר מג"ד 13, ידענו שיש על מי לסמוך" סיפרה חברת הצוות ודוברת הישוב, מיטל ארבל  כהן. "הוא העצים את כולם, עזר לבני נוער מהקיבוץ להתקבל לתפקידים משמעותיים בצבא. למעשה, הוא היה להם חבר ונתן להם הרבה השראה. הוא דמות משמעותית מאד ואדם מאד מוערך". הצבא היה ביתו השני של גרינברג אחרי המשפחה, והוא דאג לחיילים כאילו היו ילדיו שלו. היא מספרת בעצב: "אנחנו רוצים לדבר על תומר שלנו כאילו שהוא עדיין איתנו. עצוב לדבר עליו בלשון עבר. אלמוג הוא קיבוץ קטן, קהילה חברית. את תומר כולנו הכרנו כמי שאפשר לסמוך עליו".

מועצה אזורית מגילות ממשתתפת בצער העמוק של משפחת גרינברג: "תומר, בעלה של אשירה ואבא של ארבל, מג"ד גדוד 13 של גולני, לחם בגבורה מאז ה 7 באוקטובר והוביל את חייליו באומץ לב, במקצועיות ובנחישות לאורך שבועות ארוכים של קרבות קשים. תומר הקדיש את חייו לצבא, ידע שיש לו מטרה אחת ודאג להעביר את מסריו לחייליו, היה דמות למופת לרבים מסובביו. בימים המועטים שהיה מגיע לקיבוץ, תמיד נרתם לעזור ולהעניק מזמנו ומכישוריו היכן שצריך. הנוער בקיבוץ ראה בו השראה גדולה וכן רצון לשמוע ולקבל מהידע שלו עצה טובה לקראת גיוסם. החיוך הרחב ומלא העוצמה שלו השרה אופטימיות וביטחון רב לכל מי שהיה בנוכחותו"/

לפני כחודשיים פורסם סרטון שלו מחזק את חייליו: "חבר'ה, גדוד 13 גיבורים. תראו מה זה, הנבואה שהגשימה את עצמה. דור יום הכיפורים, אחד לאחד".

תומר ומשפחתו הצטרפו לקיבוץ אלמוג לפני מספר שנים, בנו בו בית והיו אמורים להיקלט בו לחברות. היום שמו הותר לפרסום. מאז תחילת הלחימה נפלו 116 לוחמים.

סא''ל תומר גרינברג ז''ל (צילום: דובר צה''ל)
סא''ל תומר גרינברג ז''ל (צילום: דובר צה''ל)