סרן ליאל חיו ז"ל, בן 22, משוהם, מפקד מחלקה בגדוד 51 בחטיבת גולני, נפל אתמול (שלישי) בקרב בצפון רצועת עזה, בקרב בשג'עיה. היום (רביעי) אחיותיו ליהי נוי ואביה, ובת זוגו בחמש השנים האחרונות הראל כחלון, סופדות לו.

סיוט של שעתיים וחשש לחטיפה: כל מה שאפשר לספר על האסון של גולני

ליהי, נוי ואביה, אחיותיו של ליאל חיו ז"ל: "קשה להיפרד מליאל. אדם צנוע ועניו, אח מסור, ובן אוהב ומתחשב להוריו. הוא היה איש של מעשים, אופטימי, כזה שמצא פתרון לכל בעיה ועמד תמיד לצדינו. בכל מקום אליו הגיע הסתכלו עליו בהערצה. גם הפעם הוא רץ ראשון למשימה והיה מסור לחייליו ולמשימה שלו. מה-7 באוקטובר לא ראינו אותו. תמיד כאשר שאלנו לשלומו ענה בצורה חיובית, כדי שלא נדאג. חיוכו הכובש ומפיץ האור ילווה אותנו תמיד".

הראל כחלון, בת זוגו של ליאל בחמש השנים האחרונות: "איך אסכם בכמה מילים חמש שנים? כל מי שמכיר אותי יודע שאין הראל בלי ליאל. בכל מקום ששאלו אותי מי חבר שלי תמיד עניתי בגאווה: ליאל חיו, כי תמיד ידעתי שאקבל תגובה מתלהבת של: 'אני מכיר אותו , גבר אמיתי'. חיכיתי לטבעת מהיום שנפגשנו ואני אמשיך לחכות".

שמו של חיו ז"ל הותר היום לפרסום, יחד עם שמותיהם של עוד כעשרה לוחמים נוספים. מתחילת המלחמה נפלו 116 חיילים בקרבות ברצועת עזה.