"חרבות ברזל": שג'אעיה ממשיכה להיות זירת המלחמה הקשה והמרכזית ביותר בתמרון הקרקעי ברצועת עזה. ביממה האחרונה נפלו בקרבות באזור תשעה לוחמים. בתוך כך, רבים החלו לשאול מדוע חיל האוויר לא הפציץ את הבניין מהאוויר? הפרשן הצבאי של "מעריב", טל לב רם, השיב על כך בשיחה עם האלוף (במיל') יצחק בריק ב-103FM.

"השאיפה של הצבא היא בסופו של דבר להגיע, גם באזורים האלה, לא למצב שאתה מגיע בסוף לקרב פנים מול פנים, אלא לפני זה לדעת להביא את האוויר, את הטנקים וכדומה ולנצל את היתרונות, אנחנו רואים שזה לא תמיד אפשרי". 

למה לא להוריד להם טון על הראש?
"אני באמת חושב שאין שינוי בהפעלת האוויר, בטח בצפון הרצועה שאין אזרחים. אני חושב שבנושא הזה זו לא הייתה הסוגיה, זה היה עניין טקטי של המשך ההתקדמות בתוך אזור שיש בו הרבה מאוד כוחות שלנו. אני לא חושב שהייתה פה דילמה או בעיה אלא עניין של החלטות טקטיות שהיו בשטח. מערכת השיקולים כאן הייתה מבצעית-טקטית, היא לא הייתה קשורה לשינוי בהפעלת מדיניות חיל האוויר. יכול להיות שזה יקרה בהמשך בדרום הרצועה אולי, אבל חד משמעית לא היה פה שום דבר שקשור לזה שחיל האוויר לא היה".

"בסוף חיל האוויר מגיע למשימות בהתאם לבקשה של כוחות היבשה. אין שינוי, אני אומר את זה בצורה הכי ברורה, הכי נחרצת - אין שינוי בהפעלת חיל האוויר בצפון הרצועה. פה, ההחלטות הן טקטיות. שימו לב כמה המטענים הופכים להיות נקודה מרכזית. גם אחרי שיסיימו ותהיה שליטה מבצעית בסג'עייה, בכל צפון הרצועה אנחנו נמשיך לראות מאפיינים של לחימת גרילה של חמאס ומטעני החבלה יהיו הנשק הכי משמעותי ומרכזי שחמאס ינסה לבצע בו חימוש. הדילמה תהיה מתי לנתק מגע מהצפון ולהתמקד רק בדרום. אבל צריך לזכור, סג'עייה וג'באליה, כל עוד הן לא באמת מפורקות מיכולות צבאיות, תושבי העוטף לא יוכלו לחזור לשם".