התמיכה בארגון הטרור חמאס בקרב הציבור הפלסטיני בעזה ויהודה ושומרון נמצאת בעלייה, כך על פי נתוני סקר חדש שנערך במהלך הימים האחרונים. כמו כן, כמעט 90% מהמשיבים על הסקר, הביעו אי אמון במנהיגותו של אבו מאזן. 

"גדוד 13 לא יישבר לעולם": הנופלים משג'עייה הובאו למנוחות
לאחר שצביקה יחזקאלי עקץ את ראשי הצבא, הגיעה התגובה של בן כספית

בתוך כך, נמצא כי תומכי חמאס בקרב הפלסטינים עדיין היו במיעוט, אך 70% מהנשאלים אמרו שמאבק מזוין הוא האמצעי הטוב ביותר ל"סיום הכיבוש הישראלי".

נתוני הסקר צריכים להדאיג את את נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, לאחר שזה הציג לאחרונה את חזונו לעתיד הרצועה. ביידן התייחס מספר פעמים לסוגייה, וטען כי על הרצועה להישלט בעתיד ע"י אבו מאזן והרשות הפלסטינית. 

פעילות גבעתי בעזה (צילום :דובר צה"ל)

עם זאת, ראש הממשלה בנימין נתניהו, מתנגד למהלך. "אני חושב שהרשות הפלסטינית במתכונתה הנוכחית איננה מסוגלת לקבל את האחריות לעזה", אמר. עוד הוסיף כי "אחרי שנלחמנו ועשינו הכל למסור את זה לאבו מאזן אחרי הטבח הנורא ביותר שעשו ליהודים מאז השואה, שהוא מסרב עדיין לגנות, שרים בכירים חוגגים את זה, הרשות שלו משלמת לרוצחים ולמשפחות שלהם".

עוד הוסיף בסוגייה: "אם לא חל שינוי בדבר הזה מה עשינו? הרי הם קיבלו את הרצועה וראינו מה קרה. הם חוסלו וסולקו פחות משנה. מי ילחם בטרוריסטים האלה? חייב להיות כאן שינוי. זאת הדעה שלי ואני עומד בה".