בארצות הברית מעריכים כי כמחצית מהפצצות שצה"ל הטיל בעזה מאז שהחלה המלחמה הן "פצצות מטומטמת" ולא מדויקות, כך דווח הבוקר (חמישי) ברשת CNN. על פי הערכת המודיעין האמריקני, כמעט מחצית מ-29 אלף הפצצות שחיל האוויר הטיל בעזה לא היו מונחות, מה שהגביר את הסיכון לפגיעה באזרחים. על פי הדיווח, כ-40%-45% מהפצצות כלל לא היו מונחות.

בתוך כך, מומחים צבאיים מסרו לרשת CNN כי השימוש הגובר של ישראל בפצצות לא מונחות "מערער את הטענה כי ישראל מנסה למזער ולהימנע ככל הניתן מפגיעה באזרחים חפים מפשע". לדבריו של בריאן קסטנר, בכיר בארגון זכויות האדם 'אמנסטי' "אני מופתע מאוד ומודאג מכך. זה מספיק גרוע להשתמש גם בנשק שפוגע בדיוק במטרה".

חיילי צה''ל בעזה (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
חיילי צה''ל בעזה (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)

ארה"ב נוהגת להביע תמיכה פומבית בישראל, מאז שהחלה המלחמה, אך השבוע עביר הנשיא ג'ו ביידן ביקורת פומבית כלפי ישראל, זאת במהלך דברים שנשא לחלק מהתורמים לקמפיין הבחירות שלו. "לישראל יש את התמיכה שלנו, אבל היא מתחילה לאבד אז זו שיש לה בשאר העולם לאחר ההפצצות חסרות האבחנה בעזה", אמר. כמו כן, הוא חזר על קריאתו שלא "לחזור על הטעות שלנו לאחר ה-11 בספטמבר", כשהוא מתייחס למלחמה באפגניסטן. 

ביידן המשיך בקריאתו, לשליטה של הרשות הפלסטינית בעזה לאחר המלחמה. עם זאת, נתוני סקר חדש שנערך במהלך השבוע האחרון, מראים כי הציבור הפלסטיני כלל אינו תומך במהלך שכזה, ותמיכתו בארגון הטרור חמאס רק עולה. 

"אחרי שנלחמנו ועשינו הכל למסור את זה לאבו מאזן אחרי הטבח הנורא ביותר שעשו ליהודים מאז השואה, שהוא מסרב עדיין לגנות, שרים בכירים חוגגים את זה, הרשות שלו משלמת לרוצחים ולמשפחות שלהם", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע לאפשרות של החזרת אבו מאזן לעזה.