שר ההגנה האיראני אמיר מחמד-רזא אשתיאני התייחס היום (חמישי) למאמץ האמריקאי להקים צי בינלאומי בים האדום. בראיון שהעניק לסוכנות הידיעות האיראנית איסנ"א ציין השר כי ים סוף נחשב לאזור של איראן, ואמר כי "בוודאי שאף אחד לא יכול לתמרן באזור שבו אנו שולטים".

ראיית הזהב בתיק? הממצא הדרמטי שעלה בחקירת מותו של יובל קסטלמן
"סיפורי שבירת חמאס נוסכים אשליות, זה לא יקרה": האם גלנט ונתניהו מטעים את הציבור?

השר האיראני ציין כי "באזור כבר אין מרחב לאף אחד כדי לנסוע ולתקשר עם הכוח", והזהיר: "הם בוודאי לא עושים את זה, ואם הם רוצים לעשות שטויות כאלה, הם יעמדו בפני בעיות עצומות".

עוד הוסיף, כי "כולנו בלופ, אבל אין לנו שום חשיפה לעובדה שאנחנו בלופ".

כזכור, בכיר בפנטגון חשף לאחרונה כי ארצות הברית מנסה להקים כוח בינלאומי עם 40 מדינות כדי להגן על הספינות בים האדום. הבכיר האמריקאי, שסירב להזדהות בשמו, אמר לרשת "סקיי ניוז" בערבית כי הכוח שיוקם יכסה שטח של שלושה מיליון קילומטרים של מים בינלאומיים, כולל אנשי פיקוד המרכז האמריקאי.

החות'ים הפכו את ה- "GALAXY LEADER" לאטרקציה לתיירים. קרדיט: רויטרס (צילום :רויטרס)

ביום שני דווח ב"וושינגטון פוסט" כי ארצות הברית מנסה לבלום את התפשטות המלחמה ברצועת עזה, ופועלת על מנת להקים כוח משימה ימי רב לאומי על מנת להתמודד עם מתקפות החות'ים על כלי שיט מסחריים מול חופי תימן.
הבית הלבן עדכן כי "זוהי תגובה טבעית לאחר שהארגון, הפועל בשירות איראן, תקף מספר ספינות בשבועות האחרונים". עם זאת, לא ברור עדיין כיצד וושינגטון ושותפותיה יוכלו להרתיע את החות'ים או לבלום את הדרישה של ישראל לפעילות כוחנית נגדם.

על פי הדיווח, התכנית של ביידן היא להרחיב את כוח המשימה המשולב באזור, יחידה מבצעית המתמקדת באיומים בים האדום ובמפרץ עדן, כך לפי בכיר בממשל ביידן. על פי הבכיר, מדובר בכוח משימה ימי בשיתוף 39 מדינות, ובמרכזה בחריין. הצוות מובל על ידי קצין בצי האמריקאי, אך האחריות עוברת בין מספר מדינות. היחידה כפופה למפקד הצי החמישי, שבסיסו אף הוא בבחריין.