דובר צה"ל תא"ל דניאל הדרי מסר הערב (שישי) כי שלושה חטופים ישראלים נהרגו בשוגג ע"י כוחות צה"ל ברצועה. שלושת החטופים שנהרגו באירוע הקשה הם יותם חיים ז״ל, אלון שמריז ז"ל, וסאמר טאללקה.

טרור ימי: התקיפות בים האדום גורמות לכאוס במסחר העולמי
הדם הרע בין נתניהו לראש המוסד לשעבר מונע ממנו לקבל עצות זהב

"במהלך הלחימה בשג׳עייה, כוח צה״ל זיהה בשוגג שלושה חטופים ישראלים כאיום. כתוצאה מכך הכוח ירה לעברם והם נהרגו", ציין הגרי והוסיף: "במהלך סריקה ובדיקה של מרחב האירוע עלה חשד לגבי זהות ההרוגים. הגופות נלקחו לבדיקה בשטח ישראל ולאחריה התברר כי מדובר בשלושה חטופים ישראלים". יותם חיים ז״ל, נחטף מכפר עזה על ידי ארגון הטרור חמאס ב-7 באוקטובר. סאמר טאללקה ז״ל, נחטף מניר עם ואלון שמריז ז"ל, נחטף מכפר עזה.

פעילות לוחמי מגלן בחאן יונס (צילום :דובר צה"ל)

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר בתגובה: "יחד עם כל עם ישראל אני מרכין ראש בצער עמוק ומבכה את נפילתם של שלושה מבנינו היקרים שנחטפו, וביניהם יותם חיים וסאמר פואד אל-טלאלקה. זוהי טרגדיה קשה מנשוא. מדינת ישראל כולה אבלה בערב זה. ליבי עם המשפחות הדואבות בשעת יגונן הקשה. אני מחזק את לוחמינו האמיצים שחדורים במשימה הקדושה של השבת חטופינו, גם במחיר חירוף נפשם. גם בערב קשה זה נחבוש את פצעינו, נפיק את הלקחים ונמשיך במאמץ עליון להחזיר את כל חטופינו הביתה בשלום".

אלון שמריז ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)
אלון שמריז ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)

השר בני גנץ, התייחס לאסון ואמר: ״הלב מרוסק עם היוודע הטרגדיה הערב. אני מבקש לחבק את המשפחות - כל עם ישראל בוכה יחד איתכן. אני מחזק את כל משפחות החטופים, וגם את החיילים שנמצאים בעומק השטח ומבצעים משימה מורכבת וחשובה מאין כמוה שלא ידענו מאז קום המדינה. הכאב המלווה את המערכה, גדל יותר נוכח האירוע הקשה". עוד הוסיף: האחריות שלנו היא לנצח במלחמה, וחלק מהניצחון הזה יהיה להחזיר את החטופים הביתה. נעשה הכל, כדי להחזיר אותם בחיים. הכל". 

שר הביטחון יואב גלנט הוסיף: "בשעה קשה זו, לבי ומחשבותיי עם משפחותיהם של שלושת החטופים שנהרגו בשוגג מאש צה״ל ברצועת עזה. אלו שעות קשות, הטעות כואבת לכל ישראלי באשר הוא, עלינו לגלות אורך רוח, ולהמשיך לפעול עבור חטופינו, חיילינו ואזרחינו. שוחחתי עם הרמטכ״ל הערב כדי ללמוד על נסיבות הארוע הטראגי וכדי להבטיח את הפקת הלקחים המיידית".

יותם חיים ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)
יותם חיים ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)

חן אביגדורי, שאשתו ובתו שוחררו באחת הפעימות במהלך הפסקת האש, האשים: "אין דרך צבאית. אין זמן. המסקנה שכל אדם שיש לו גם לב וגם שכל היא אחת: ישראל חייבת ליזום עיסקה בשביל להחזיר אותם בחיים ולא בארונות, ‏ועכשיו".

מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים מסר בתגובה על מותו של יותם חיים ז"ל: "מטה משפחות החטופים מרכין ראש על מותו של יותם חיים ז"ל. אנו משתתפים בצערה הכבד של משפחת חיים. יותם גר בקיבוץ כפר עזה, היה בעל שיער ארוך וג'נג׳י עם עיניים כחולות ויפות שאפשר לשקוע בהן. יותם היה מוסיקאי מחונן וחובב מוסיקת מטאל מושבע שהעריץ את להקת מגאדת׳. הוא ניגן בתופים במשך 20 שנה והיה חלק מלהקת Persephore, איתה היה אמור להופיע בפסטיבל מטאל בתל אביב בשבת השחורה של ה-7 באוקטובר".

סאמר פואד אל טלאלקה ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)
סאמר פואד אל טלאלקה ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)

"כשהחלה המלחמה, יותם שוחח עם משפחתו וסיפר להם שביתו נשרף. הוא דיבר עם הוריו עד השעה 10:44 ביום שבת, אז פתח את החלון בכדי לשאוף אוויר ונחטף בידי מחבלי חמאס. יותם אהב לבשל אוכל איטלקי ואף למד איטלקית באופן עצמאי. בזמנו הפנוי נהג להתאמן במועדון הקרוספיט בשדרות. יותם היה חובב חיות מושבע וגידל כלבים וחתולים בביתו. הוא אהב מאוד את אמו, נהג לחקות אותה ולקרוא לה 'מאמו'. יותם הותיר אחריו שני הורים, אח ואחות. יהי זכרו ברוך", נמסר.

על מותו של סאמר פואד אל טלאלקה ז"ל: "מטה משפחות החטופים מרכין ראש על מותו של סאמר פואד אל טלאלקה ז"ל, אנו משתתפים בצערה הכבד של משפחת טלאלקה. סאמר פואד אל טלאלקה היה בן 25 במותו. הוא התגורר בכפר חורה ועבד עם אביו ואחיו במדגרה ליד קיבוץ ניר עם. הוא הבן הבכור מתוך 10 ילדים. סאמר היה חובב אופנועים מושבע שאהב לטייל בשטח ולבלות עם חברים. בשבת השחורה, היה עם אביו במדגרה בקיבוץ ניר עם וסיפר בשיחה עם אחותו כי נפגע מירי מחבלים, עד שהשיחה איתו התנתקה. יהי זכרו ברוך".

מטעם קהילת כפר עזה נאמר: "קהילת כפר עזה מרכינה ראש על מותם של אלון לולו שמריז ויותם חיים, שנחטפו מביתם בכפר עזה בשבת השחורה ב-7 באוקטובר. אסון כבד זה רק מדגיש את הבהילות והדחיפות בהחזרתם הביתה של כל החטופים ובהם קית' סיגל, אמילי דמארי, דורון שטיינברכר והאחים זיו וגלי ברמן שנחטפו גם הם מכפר עזה. ליבנו עם המשפחות האהובות שאיבדו את היקר מכל ואנו שותפים לצערן הכבד והבלתי נתפס".