חן אביגדורי, שאשתו ובתו שוחררו משבי החמאס באחת מהפעימות בהפסקת האש, הגיב לאסון החטופים היום (שישי) ברצועת עזה, וקרא לקיום של עסקאות נוספות. ״'יש אפשרות לחילוץ חטופים באמצעים צבאיים', ‏ועוד דברים שלצערי אני ממשיך לשמוע. אז המציאות מוכיחה אחרת - אין דרך צבאית, אין זמן".

תחקיר: כך נעלמו מסמכי מודיעין מרכזיים ומסווגים על רוסיה בתקופת טראמפ
הירי בחטופים: כל מה שאפשר לספר על התקרית הטרגית ברצועה

עוד הוסיף: המסקנה שכל אדם שיש לו גם לב וגם שכל היא אחת: ישראל חייבת ליזום עיסקה בשביל להחזיר אותם בחיים ולא בארונות. ועכשיו". דניאל ליפשיץ, שסבתו שוחררה מהשבי במהלך השבועות הראשונים של המלחמה, הוסיף: "זה עבר כל גבול עצירה, עסקה ושחרור חטופים מידי! די לנפילת חיילים, הפקרת שבויים והרס ערך חיי אדם בישראל". 

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר: "יחד עם כל עם ישראל אני מרכין ראש בצער עמוק ומבכה את נפילתם של שלושה מבנינו היקרים שנחטפו, וביניהם יותם חיים וסאמר פואד אל-טלאלקה. זוהי טרגדיה קשה מנשוא. מדינת ישראל כולה אבלה בערב זה. ליבי עם המשפחות הדואבות בשעת יגונן הקשה. אני מחזק את לוחמינו האמיצים שחדורים במשימה הקדושה של השבת חטופינו, גם במחיר חירוף נפשם. גם בערב קשה זה נחבוש את פצעינו, נפיק את הלקחים ונמשיך במאמץ עליון להחזיר את כל חטופינו הביתה בשלום".

יו״ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ הגיב גם כן על האסון ואמר: ״הלב מרוסק עם היוודע הטרגדיה הערב. אני מבקש לחבק את המשפחות - כל עם ישראל בוכה יחד איתכן. אני מחזק את כל משפחות החטופים, וגם את החיילים שנמצאים בעומק השטח ומבצעים משימה מורכבת וחשובה מאין כמוה שלא ידענו מאז קום המדינה. הכאב המלווה את המערכה, גדל יותר נוכח האירוע הקשה. האחריות שלנו היא לנצח במלחמה, וחלק מהניצחון הזה יהיה להחזיר את החטופים הביתה. נעשה הכל, כדי להחזיר אותם בחיים. הכל.״

שר הביטחון יואב גלנט הוסיף: "בשעה קשה זו, לבי ומחשבותיי עם משפחותיהם של שלושת החטופים שנהרגו בשוגג מאש צה״ל ברצועת עזה. אלו שעות קשות, הטעות כואבת לכל ישראלי באשר הוא, עלינו לגלות אורך רוח, ולהמשיך לפעול עבור חטופינו, חיילינו ואזרחינו. שוחחתי עם הרמטכ״ל הערב כדי ללמוד על נסיבות הארוע הטראגי וכדי להבטיח את הפקת הלקחים המיידית".